اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی کوهبنان خبر داد

آغاز گشت مشترک نظارت بر بهداشت عمومی در کوهبنان

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: گشت مشترک بهداشتی با مساعدت شبکه بهداشت شهرستان کوهبنان برای نظارت بر بهداشت عمومی آغاز شده است.

آغاز گشت مشترک نظارت بر بهداشت عمومی در کوهبنان

رضا شاهرخ‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: در این گشت‌های مشترک با توجه به نظارت بر فرآورده‌های بهداشتی و دامی به صورت مشترک در پیشبرد امر خدمت‌رسانی در امر بهداشت شهروندان نقش بسزایی دارد.

وی افزود: در این طرح از تمام واحدهای صنعتی که مواد غذایی در آن توزیع می‌شود شامل رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، قنادی‌ها و ساندویچ فروشی‌ها توسط این تیم گشت مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته و در پایان برای تمام مراکزی که شرایط بهداشتی مناسبی داشته باشند، دفترچه نظارت بهداشتی صادر می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی که موازین و قوانین بهداشتی را رعایت نکنند به مراکز قضایی برای صدور حکم پلمپ معرفی می‌شوند، گفت: یک اکیپ بازرسی مستقر در اداره دامپزشکی کوهبنان به صورت شبانه‌روز آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم و رسیدگی به شکایات احتمالی است.

شاهرخ‌آبادی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی سریعا مورد را به شماره 1512 یا 4724401 دامپزشکی کوهبنان اطلاع دهند تا مأموران در نخستین فرصت در محل مورد نظر حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی گشت مشترک و کنترل بهداشتی واحدهای صنفی سطح بهداشتی شهرستان کوهبنان افزایش یابد.

انجام 1340 بازدید دامپزشکی در فهرج

مهدی بمان‌دشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج اظهار داشت: یک‌هزار و 344 مورد بازدید از فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت هفتگی انجام شده است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال91 تاکنون 192 کیلوگرم فرآورده خام دامی آلوده و تاریخ منقضی با بسته‌بندی‌های نامناسب و غیر بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد.

بمان‌دشتی به شهروندان توصیه کرد، گوشت مرغ تازه باید در بسته‌بندی‌های سالم با تاریخ تولید و انقضا و در یخچال با دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری و عرضه شود.

وی افزود: گوشت قرمز نیز ضمن عرضه در شرایط بهداشتی و در داخل یخچال باید دارای برچسب بهداشتی باشد که در آن کد بهداشتی و تاریخ کشتار و مدت زمان مصرف آن نوشته شده باشد و در مراکز مجاز نظارت دامپزشکی عرضه شود.

انتهای پیام/80012/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول