اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سراب خبرداد

ارتقای جایگاه فرمانداری سراب در تکریم ارباب رجوع

خبرگزاری فارس: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در بحث تکریم ارباب رجوع در سال 90 فرمانداری شهرستان سراب از رتبه 107 در سال 89 به رتبه 6 ارتقاء یافته است که نشان از جلب رضایتمندی عمومی است.

ارتقای جایگاه فرمانداری سراب در تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود سعادتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری مهربان که با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اداری بخش مهربان در سالن کنفرانس بخشداری مهربان تشکیل شد، در سخنانی از زحمات مسئولان و اهالی شهرستان سراب که زمینه‌ساز استقبال شایسته از استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از معاونان استانداری و مدیران کل استانی در شهرهای سراب، مهربان و دوزدوزان شدند، تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: مردم در جریان این استقبال ارادت خود را به مسئولان دلسوزشان نشان دادند و قدرشناس بودن خود را اعلام کردند.

فرماندار سراب با قدردانی از حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در شهرستان سراب، این سفر را مایه خیر و برکت برای شهرستان سراب عنوان کرد و افزود: این سفر از ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای شهرستان سراب مثمرثمر بود و به فضای وحدت و همدلی در شهرستان سراب بسیار کمک کرد.

سعادتی تاکید کرد: سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان سراب هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ اجتماعی تاثیرات مثبت زیادی داشت و در این سفر در حوزه صنعت و کشاورزی تصمیمات مهمی گرفته شد.

فرماندار سراب افزود: در جلسه کارگروه فعالان اقتصادی و صنعت در محل شهرک صنعتی سراب و با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت بیش از 60 میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع شهرستان سراب در قالب احداث، سرمایه در گردش و متمم اختصاص یافت.

سعادتی، به بررسی مشکلات ناحیه صنعتی مهربان و دوزدوزان همچنین شهرک صنعتی سراب با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات شهرک صنعتی سراب، ناحیه صنعتی مهربان و ناحیه صنعتی دوزدوزان مورد بررسی قرار گرفت و برای دستگاه‌های ذی‌ربط دستورات لازم به منظور حل مسائل و مشکلات صنعتی صادر شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص تصمیمات مناسبی برای توسعه صنعت در شهرستان سراب اتخاذ شد که با پیگیری‌های لازم منجر به نتیجه خواهد شد.

فرماندار سراب در ادامه به تشکیل جلسه ستاد توسعه کشاورزی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی اشاره کرده و افزود: طبق آماری که در جلسه ارائه شد، شهرستان سراب رتبه دوم استانی در زمینه جذب اعتبارات بخش کشاورزی را دارد و جزو شهرستان‌های موفق در زمینه جذب تسهیلات کشاورزی است.

سعادتی، از تصویب 6 طرح جدید در ستاد توسعه کشاورزی شهرستان سراب خبر داد و گفت: با تصویب این طرح رقم قابل توجهی به اعتبارات 65 میلیارد ریالی شهرستان سراب در بخش کشاورزی اضافه شد ضمن آنکه تاسیس مرکز مبادله دامی در شهرستان سراب به تصویب رسید و کارهای مطالعاتی این طرح به‌زودی تهیه و برای تصویب آماده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز مبادله دامی قطعاً گردش مالی مناسبی در شهرستان سراب صورت خواهد گرفت.

فرماندار سراب با اشاره به محدودیت‌هایی که برای طرح‌های بالای 10 میلیارد ریال وجود دارد، افزود: با وجود آنکه برای طرح‌های بالای 10 میلیارد ریال محدودیت وجود دارد، با اختیارات ویژه استاندار برای پنج طرح بالای 10 میلیارد ریال در شهرستان سراب مجوز صادر شد و این رقم غیر از سهم 100 میلیارد ریالی شهرستان سراب در بخش کشاورزی است.

وی گفت: اگر موفق به جذب این اعتبارات شویم سهم شهرستان سراب در حوزه کشاورزی رقم قابل توجهی خواهد بود.

سعادتی با اشاره به خدمات قابل توجه دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران به شهرستان سراب تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات، هرقدر به انتخابات نزدیک شویم به خاطر غلبه فضای سیاسی انتخابات در جامعه برخی مسائل چه حق و چه ناحق مطرح خواهد شد و در این میان لزوم اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش بیشتر می‌شود.

فرماندار سراب با اشاره به اینکه جمعیت روستایی به جمعیت شهری در شهرستان سراب غالب است و 60 درصد جمعیت شهرستان سراب در روستاها و 40 درصد در شهرها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین نارضایتی مردمی از حوزه شهری است.

سعادتی، به خدمات قابل توجه دولت‌های نهم و دهم به مناطق روستایی در شهرستان سراب اشاره کرد و افزود: در حوزه گازرسانی، شهرستان سراب عملکرد جهشی و قابل قبولی داشته و امسال در حوزه گازرسانی یک لحظه هم توقف عملیات اجرایی وجود نداشته و در حال حاضر  هم 20 روستا در شهرستان سراب در مرحله گازرسانی هستند.

وی گفت: این تعداد در نخستین فرصت به بهره‌برداری رسیده و جمعیت برخوردار از نعمت گاز در حوزه روستایی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

فرماندار سراب، به اقدامات صورت گرفته در بخش راه روستایی در شهرستان سراب به‌ویژه در دولت دهم اشاره کرد و افزود: 98 درصد جمعیت روستایی شهرستان سراب یا راه آسفالته دارند و یا در مرحله اتمام ابنیه، زیرسازی و آماده برای آسفالت‌ریزی هستند ضمن آنکه در حال حاضر 30 کیلومتر راه روستایی در شهرستان سراب آماده آسفالت است.

سعادتی، به آماده بودن طرح تصفیه‌خانه آب شرب مهربان اشاره و اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب در این شهر، مردم مهربان به‌زودی از آب شرب سالم‌تر بهره‌مند شوند. 

فرماندار سراب، از دستور ویژه استاندار به مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای خارج شدن از وضعیت فعلی خبر داد و افزود: استاندار به مدیرکل بنیاد مسکن دستور اکید داده است که مسکن مهر در مهربان از وضعیت فعلی خارج شده و شتاب گیرد تا در واگذاری مسکن مهر به متقاضیان در مهربان تسریع شود.

سعادتی، از ارتقای جایگاه فرمانداری سراب در تکریم ارباب رجوع خبر داد و افزود: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در بحث تکریم ارباب رجوع در سال 90 فرمانداری شهرستان سراب از رتبه 107 در سال 89 به رتبه 6 ارتقاء یافته است که نشان از جلب رضایتمندی عمومی است.

فرماندار سراب، با قدردانی از زحمات و خدمات قابل توجه جودت شهردار سابق مهربان و میکائیل عربی سرپرست شهرداری مهربان، برای شریفی شهردار جدید مهربان آرزوی موفقیت کرد و خواستار تعامل و همکاری شهردار جدید با اعضای شورای اسلامی شهر مهربان و بخشدار مهربان شد.

در این جلسه ضمن تجلیل از زحمات جودت شهردار سابق مهربان همچنین عربی سرپرست شهرداری مهربان، بابک شریفی به عنوان شهردار جدید مهربان به جمع اعضای شورای اداری بخش مهربان معرفی شد.

انتهای پیام/60008/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول