اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار مازندران:

‌‌5 هزار کیلومتر از شبکه آبرسانی ‌روستایی مازندران فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: برای بازسازی شبکه‌های فرسوده در سفر سوم هیئت دولت درخواست ردیف اعتبارات ملی برای بازسازی شبکه‌ها در سال 91 را دادیم که در کمیسیون تلفیق مطرح شد اما به تصویب نرسید.

‌‌5 هزار کیلومتر از شبکه آبرسانی ‌روستایی مازندران فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، پیرو دستور جلسه شورای اداری مازندران در راستای عزیمت و استقرار مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌های غرب مازندران پیرامون بررسی و رفع مشکلات مردم در روزهای دوشنبه هر هفته، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران در نخستین حضورش به دیدار مردم رامسر رفت.

محمدحسین برزگر مدیرعامل آبفار مازندران در حاشیه نشست و بررسی مشکلات مردم در فرمانداری رامسر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران که از سال گذشته با هماهنگی فرمانداران، بخشداران و همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی با زمان‌بندی مناسب پیگیر بوده است، حضور مسئولان این شرکت در فرمانداری شهرستان‌ها و دیدار با مردم بوده که از نزدیک در جریان مسائل و مشکلاتشان قرار گرفته و اقدامات لازم اجرایی شده است.

وی تامین آب را مهم‌ترین دغدغه شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران برشمرد و گفت: با خشک شدن چشمه‌ها‌، افت آب رودخانه‌ها، دبی آب چاه‌ها و نیز غلبه آب شور بر آب‌های شیرین مشکل تامین آب در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل ما است که با توجه به حجم 10 درصدی تجمیع آب پشت سدها در مازندران و عقب ماندن از میانگین 35 درصدی مهار آب‌های سطحی در کشور این مشکلات شدیدتر شده که خوشبختانه با احداث سدهای در دست ساخت مشکلات برطرف خواهد شد.

برزگر با اشاره به 30 درصد پرت آب از طریق شبکه‌های فرسوده در مازندران افزود: 15 هزار و 500 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در مازندران وجود دارد که بالغ بر 5 هزار کیلومتر آن فرسوده است و برای بازسازی این شبکه‌ها در سفر سوم هیئت دولت درخواست ردیف اعتبارات ملی برای بازسازی شبکه‌ها در سال 91 را دادیم که در کمیسیون تلفیق مطرح شد اما متاسفانه به تصویب نرسید.

وی به 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح 338 کیلومتر شبکه فرسوده و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال 92 اشاره و تصریح کرد: بیش از 573 پروژه نیمه تمام آبرسانی روستایی در مازندران وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی این پروژه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران جمعیت شناور در مازندران را به بحران تعبیر کرد و یکی از معضلات کمبود آب و نیاز آبی متفاوت در ایام گردشگرپذیر سال را ناشی از حضور بی‌شمار مسافران خواند.

برزگر میزان اعتبار مصوب‌ سال 90 را 560 میلیارد ریال و اعتبار مصوب سال 91 را تاکنون 192 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: بر اثر وقوع سیل، رانش و طوفان در سال‌ جاری به تاسیسات آبرسانی روستایی مازندران بالغ بر 23 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی روستاهای رامسر را 122 روستا با 5 هزار و 431 خانوار و 17 هزار و 400 نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال 1390 اعلام کرد و گفت: از این تعداد 55 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که 47 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارند.

برزگر با اشاره به واگذاری 20 کیلومتر لوله به روستاهای زیرپوشش و غیر زیرپوشش در دو سال اخیر گفت: پس از بررسی و پیمایش مشکلات آبرسانی روستاهای غیر زیرپوشش مقرر شد 10 روستای بالای 20 خانوار را تحویل بگیریم که پس از طی پروسه تحویل و تحول و تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/86018/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول