اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی زائران از معطلی در مرز شلمچه / خدمات‌رسانی نامطلوب است

خبرگزاری فارس: زائران کربلای معلی که قصد عبور از مرز شلمچه را دارند از وضعیت نامناسب خدمات‌دهی و معطلی‌چند ساعته خود گلایه‌مند هستند.

نارضایتی زائران از معطلی در مرز شلمچه / خدمات‌رسانی نامطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر با نزدیک شدن به ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) این روزها شلمچه حال و هوایی کربلایی به خود گرفته است.

زائران ضریح عشق خود را از اقصی نقاط کشور به شلمچه رسانده‌ تا با عبور از این مرز رهسپار کربلای معلی شوند.

برخی از زائران نیز از هفته‌ها قبل حرکت خود را از شهرهای خود به صورت پیاده آغاز کرده و با عبور از شلمچه قصد ادامه مسیر تا بین‌الحرمین را به صورت پیدا دارند.

این سنت نیکو چند سالی است که در کشور عراق در حال اجرا بوده و در طول مسیر از بصره تا کربلا از زائران پذیرایی شده و برای آنها تمام امکانات رفاهی در طول مسیر مهیا می‌شود.

حضور سیل عظیم جمعیت در مرز شلمچه که ترافیک شدید را در این روزها در این مرز ایجاد کرده علاوه بر شور و شوق خاصی که نشان‌دهنده ارادت به اهل بیت پیامبر(ص) بوده مشکلاتی را نیز در برداشته است.

بر اساس آمارها روزانه تا 10 هزار نفر هم در مرز شلمچه برای عبور به کشور عراق حضور می‌یابند و این مسئله موجب ایجاد موج عظیم جمعیت در پایانه مرزی شلمچه شده است.

همین امر و مشکلات ناشی از آن موجب ایجاد نارضایتی و گلایه‌مندی زائران از روند خدمات رسانی‌ها شده است.

* دو روز است در انتظار عبور از مرزم

یکی از زائران که از وضعیت کنونی و کندی انجام کارها به شدت گلایه‌مند است در این خصوص می‌‌گوید: من از راه دور صدها کیلومتر را آمده‌ام تا به موقع از مرز عبور کنم و به کربلا برسم.

وی افزود: دو روز است در مرز شلمچه حضور دارم و منتظر انجام کارهای مربوط به خروجم از مرز هستم و همچنان این انتظار ادامه داد.

جهاد جباری ادامه داد: شب گذشته تا ساعات بامداد در انتظار بودم و پس از قطع امید مجبور به بازگشت شدم و حالا از ابتدای صبح دوباره بازگشتم به امید اینکه بالاخره طلسم شکسته شود و بتوانم امروز عبور کنم.

* چندین ساعت برای انجام امور باید معطل بمانیم

یکی دیگر از زائران نیز در این خصوص گفت: برای انجام امور مربوط به خروج از مرز باید چندین ساعت را در شرایط نامناسب و انبوه جمعیت و در صف‌های چندصد متری معطل شویم تا کارها انجام شود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید در چنین مواقعی که شاهد حضور انبوه جمعیت برای عبور به عراق هستیم امکانات بیشتر و پرسنل را افزایش دهند تا شاهد این معطلی‌ها نباشم.

* خدمات رسانی به زائران بسیار نامطلوب است

یکی دیگر از زائران در این خصوص گفت: علاوه بر معطلی‌های چند ساعته متأسفانه روند خدمات‌رسانی به زائران نیز بسیار نامطلوب است.

وی افزود: انتظار می‌رود به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمات بهتری ارائه شود.

صادق نصرالهی ادامه داد: تنها چند ایستگاه صلواتی برای زائران در نظر گرفته شده که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز این همه زائری نیست که قرار است ساعت‌ها برای عبور از مرز در صف بایستند.

* مسئولین باید برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی کنند

یکی دیگر از زائران نیز در این خصوص گفت: اکثر این مشکلات به دلیل عدم برنامه‌ریزی توسط مسئولان است.

وی افزود: مسئولان می‌دانند که هر ساله و در این مقطع زمانی شاهد حضور هزاران نفری مردم در مرز شلمچه برای عبور به عراق خواهیم بود.

مریم علوی اضافه کرد: بر همین مبنا باید از مدت‌ها قبل نسبت به برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص اقدام کردیم تا شاهد این وضعیت نامطلوب نباشم.

وی گفت: من با بچه کوچک خود قصد کربلا کردم اما این وضعیت و ازدحام بیش از حد ایجاد شده عبور از مرز را برای ما به شدت مشکل کرده است.

بسیاری از زائران دیگر نیز گلایه‌های زیادی در خصوص عدم خدمات‌رسانی مناسب و معطلی‌های چند ساعته و گاهی یک و یا دو روزه برای عبور از مرز را داشته‌اند.

این در حالی است که در روزهای گذشته رئیس صدور گذرنامه کشور و رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان به همراه مسئولان شهری بازدیدی از پایانه مرزی شلمچه داشته و از نزدیک مشکلات مردم را دیده‌اند.

* باتوجه به انبوه جمعیت این مشکلات اجتناب‌ناپذیر است

فرماندار خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در این خصوص گفت: در روزهای گذشته هزاران نفر برای عبور از مرز به شلمچه آمده‌اند.

وی افزود: با توجه به انبوه جمعیت در این روزها و اینکه برای عبور هر فرد باید روال اداری کار طی شود این معطلی‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

عبدالله حسینی تصریح کرد: در زمینه خدمات‌رسانی نیز ایستگاه‌های صلواتی مستقر و در حال خدمات‌دهی هستند.

وی تأکید کرد: با این وجود انبوه جمعیت در مرز شلمچه منجر به ایجاد چنین مشکلاتی برای زائران شده است.

این در حالی است که مهدی کشوری، مدیر یادمان شهدای شلمچه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر از ارائه خدمات توسط پرسنل پایانه شلمچه تا پاسی از شب و بامداد خبر داده بود.

به هر حال به نظر می‌رسد هر چند در این روزها شاهد حضور چند هزار نفری مشتاقان زیارت اربعین در مرز شلمچه هستیم و ارائه خدمات اداری و رفاهی به این تعداد جمعیت امری مشکل است اما مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی بهتر و مناسب‌تر گلایه‌مندی‌ها را کاهش داده و زمینه رضایت زائران اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم کنند.

انتهای پیام/72008/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول