اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خواستار شد

برگزاری کنگره گیلان‌شناسی با هدف معرفی استان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با استقبال از برگزاری کنگره گیلان‌شناسی در استان گفت: این کنگره می‌تواند در حوزه تاریخ، فرهنگ، تمدن و ادبیات با هدف معرفی گیلان برگزار شود.

برگزاری کنگره گیلان‌شناسی با هدف معرفی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در جمع اعضای ستاد پژوهشکده گیلان‌شناسی با بیان اینکه شناخت گیلان با تاریخ پربار و غنی خود تنها محدود به موقعیت مرزی و اقلیمی فعلی نیست، اظهار کرد: همه ما باید بر جنبه‌ها و ابعاد مختلف معرفی هرچه بیشتر گیلان متمرکز شویم زیرا معرفی نقش گیلانیان در فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی ضرورت دارد.

وی افزود: به لحاظ پژوهشی و تحقیقاتی می‌توان ابعاد مختلف شناخت نفوذ تاریخی، فرهنگی و اقتصادی گیلان را حتی در کشورهای حاشیه دریای خزر و در غرب کشور تا سرزمین عراق مورد بررسی قرار داد.

استاندار گیلان تمرکز تمام دستگاه‌های استان برای معرفی و شناساندن بیشتر گیلان را با اهمیت دانست و گفت: پژوهشکده گیلان‌شناسی از پایگاه‌های معتبر برای شناساندن فرهنگ، مذهب، سیاست و دیگر ابعاد گیلان به شمار می‌رود از این رو افزایش مطالعات و پژوهش‌های این مرکز امری واجب و ضروری محسوب می‌شود.

وی از برگزاری کنگره گیلان‌شناسی درباره نقش مشروطیت در استان استقبال کرد و یادآور شد: نظیر چنین کنگره‌هایی با هدف معرفی و شناساندن گیلان در حوزه تاریخ، تمدن، فرهنگ، ادبیات و آداب و رسوم و دیگر ابعاد نیز می‌تواند برگزار شود.

هاشم‌نیا ساماندهی و برگزاری چنین کنگره‌ای را نیازمند شناخت زمان مناسب، تامین منابع مالی و تشکیل کمیته‌های علمی و جمع‌آوری اسناد تاریخی دانست تا با کیفیت بالا و شایسته برگزار شود.

انتهای پیام/2300/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول