اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس تفاهمنامه‏ای کشوری مقرر شد

بازرسان فنی آسانسور از بین دانشگاهیان جذب می‏شوند

خبرگزاری فارس: بر اساس تفاهمنامه‏ای کشوری مقرر شد که بازرسان فنی آسانسور از بین فارغ‏التحصیلان رشته مهندسی آسانسور و بالابرها جذب شوند.

بازرسان فنی آسانسور از بین دانشگاهیان جذب می‏شوند

رئیس دومین دانشگاه تخصصی صنعت آسانسور در جهان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس تفاهم دانشگاه علمی وکاربردی دماوند با شرکت‏های بازرسی فنی تابع سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، از این پس بازرسان فنی آسانسور از بین فارغ‏التحصیلان رشته مهندسی آسانسور و بالابرهای این دانشگاه که واجد شرایط باشند، جذب خواهند شد.

روزبه میر‏عبداللهیانی افزود: بر اساس قوانین موجود در کشور، تمام آسانسورهای نصب شده در ایران پس از اتمام مراحل نصب باید توسط بازرسان شرکت‏های بازرسی فنی تابعه سازمان استاندارد مورد بازرسی قرار گرفته و تاییدیه دریافت کنند تا استفاده‏کننده نهایی از این سامانه با ایمنی از این وسیله بهره جوید.

وی تصریح کرد: ایمنی و حفظ جان هم‏وطنان استفاده‏کننده از آسانسور رابطه مستقیم و غیرقابل انکاری با بحث بازرسی اولیه و ادواری آسانسورها دارد.

رئیس دانشگاه علمی وکاربردی دماوند ادامه داد: تاکنون با توجه به عدم وجود دانش‏آموختگان این رشته در صنعت آسانسور و پله برقی ایران، شرکت‏های بازرسی از مهندسان مکانیک و برق برای این مهم بهره می‏جسته‏اند.

میرعبداللهیانی گفت: این امر به دلیل نیاز این افراد به کسب تجربه و آموزش‏های حین خدمت برای آشنایی با سامانه و استانداردها، معضلاتی را در برداشت.

وی افزود: با ایجاد دانشگاه علمی وکاربردی آسانسور در دماوند به عنوان دومین دانشگاه تخصصی این صنعت در دنیا و آموزش آکادمیک و تخصصی متمرکز بر آسانسور و پله برقی در پنج سال مدت تحصیل باعث شد تا دانش‏آموختگان این رشته بلافاصله پس از فراغت از تحصیل از پتاسیل بالفعلی برای ورود به صنعت برخوردار شوند.

رئیس دومین دانشگاه تخصصی صنعت آسانسور در جهان بیان کرد: دانشگاه جامع علمی وکاربردی با تکیه بر رشته‏های شغل‏محور، راه علاقه‏مندان به تحصیل و اشتغال را کوتاه کرده و با اجرایی شدن قانون ملی مهارت، در سال‏های آتی شاهد رشد و شکوفایی صنعت کشور خواهیم بود.

میرعبداللهیانی اضافه کرد: در همین راستا، تفاهمی با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران برای ایجاد رشته تخصصی مهندسی کیفیت در مقطع کارشناسی‏ارشد منعقد شده است که با همکاری انجمن مسئولان کنترل کیفیت صنایع در این دانشگاه در حال تدوین است.

وی افزود: در حال حاضر، بزرگ‏ترین شرکت بازرسی فنی کشور یعنی شرکت بازرسی کنترل کیفیت استاندارد ایران (سهامی عام) اقدام به جذب دانش‏آموختگان این دانشگاه در رشته مهندسی آسانسور و بالابرها می‏کند.

انتهای پیام/2568/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول