اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد:

باید با تلاش بیشتر به ایده‌آل‌های درمانی نزدیک شد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: باید با تلاش بیشتر به ایده‌آل‌ها در بخش درمان نزدیک شد تا کاستی‌ها مرتفع شود و ارائه‌ خدمات با سطح بالاتری انجام شود.

باید با تلاش بیشتر به ایده‌آل‌های درمانی نزدیک شد

محمد عباسی‌تشنیزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های کشور است که در نیمه شرقی کشور وجود دارد و از سال 1313 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان در تمام بخش‌ به جز جراحی اعصاب و چشم به بیماران خدمات ارائه می‌دهد و در برخی از بخش‌ها تنها بیمارستانی است که خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با اشاره به بخش‌هایی که تنها در بیمارستان امام رضا موجود هستند ادامه داد: بخش‌های عفونی، سوختگی و عمل‌های جراحی قلب باز و مادرزادی و پیوند قلب تنها در این بیمارستان وجود دارد و به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

عباسی‌تشنیزی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مشهد در زمینه گردشگری سلامت خاطر نشان کرد: بیمارستان امام رضا به عنوان یکی از قطب‌های درمان در شرق کشور که مراجعات زیادی از کشورهای خارجی دارد می‌تواند کارهای خوبی در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: در بخش‌های متفاوتی از بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پذیرش بیمار از کشورهایی مانند ترکمنستان، بحرین، عراق و سایر کشورهای منطقه صورت می‌گیرد که نیاز به ساماندهی دارد.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با بیان اینکه شیب پیشرفت بیمارستان امام رضا (ع) شیب مثبت و رو به رشدی است اذعان کرد: ولی در حال حاضر با معیارها و ایده‌آل‌های فاصله زیادی وجود دارد که باید با تلاش‌های بیشتر کاستی‌ها را برطرف کرد.

عباسی‌تشنیزی با بیان اینکه هزینه‌ها در بیمارستان امام رضا(ع)‌ هزینه‌های دولتی است خاطر نشان کرد: بیماران برای بسیاری از فرآیندهای درمانی مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: حتی عمل‌های کم تهاجمی و جراحی‌های پیچیده که به طور کل هزینه‌های بالایی دارند با هزینه‌های بسیار پایینی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با بیان اینکه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با انباشتگی بیمار مواجه هستیم متذکر شد: بخشی از این انباشتگی به دلیل ورود زائران به شهر مشهد و مراجعه آنها به بیمارستان امام رضا(ع) برای امور درمانی است.

عباسی‌تشنیزی افزود: بخشی به دلیل نرخ پائین ارائه خدمات در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و بخش دیگر به دلیل اعتقادات افراد به شفا در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن‌الحجج است که سبب انباشتگی بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) می‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با اشاره به گستردگی بیمارستان امام رضا (ع) بیان کرد: این بیمارستان حدود 915 تخت مصوب دارد و در حال حاضر اشغال تخت آن با 34 درصد رشد به 74 درصد در 6 ماهه اول سال 91 رسیده است.

عباسی‌تشنیزی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در راستای بالاتر رفتن سطح خدمات اظهار کرد: این بیمارستان گواهینامه تعالی سازمانی را دریافت کرده است و همچنین در حاکمیت بالینی مقام نخست در کشور را کسب کرده است.

وی در ارتباط با معضل زباله‌های بیمارستانی خاطر نشان کرد: در این مرکز درمانی دستگاه امحاء زباله‌های بیمارستانی با ظرفیت هزار و 500 لیتر خریداری شده است که این معضل را به طور کلی مرتفع کرده است.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول