اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ستاد کل ارتش روسیه:

کشتی‌های روسی در دریای مدیترانه در حال انجام مانور هستند

خبرگزاری فارس: ستاد کل ارتش روسیه علت حضور کشتی‌های نظامی ناوگان دریایی این کشور در دریای مدیترانه و خلیج عدن را انجام برخی تمرینات نظامی برنامه‌ریزی شده توضیح داد.

کشتی‌های روسی در دریای مدیترانه در حال انجام مانور هستند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، یک مقام بلندپایه در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که کشتی‌های نظامی تمامی 4 ناوگان دریایی این کشور در حال حاضر مشغول برگزاری تمرینات رزمی در دریای مدیترانه و خلیج عدن هستند.

این مقام نظامی که نامش فاش نشده، در توضیح علت حضور کشتی‌های نظامی روسیه در این منطقه گفت: این منطقه از اقیانوس‌های جهانی از لحاظ منافع ژئوپلیتیکی برای روسیه بسیار با اهمیت است، بویژه با توجه به این واقعیت که ما دارای یک مرکز لجستیکی برای تامین نیازهای فنی ناوگان دریایی روسیه در بندر طراطوس سوریه نیز هستیم. ضمن اینکه انجام برخی تمرینات رزمی نیز برای کشتی‌های نظامی روسیه نیز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اعلام کرد که کشتی های نظامی روسی در دریای مدیترانه در حال انجام تمرینات رزمی برای مقابله با حملات هوایی، حمله از جانب کشتی‌ها و حملات زیردریایی و همچنین هماهنگی اقدامات بر اساس دستورات داده شده به آنها هستند. علاوه بر این بازدید این کشتی‌ها از برخی بنادر بین المللی، از جمله بندر طراطوس سوریه برنامه ریزی شده است.

این مقام ستاد کل ارتش روسیه از پاسخ دادن به این سئوال که آیا در عرشه این کشتی‌ها تجهیزات نظامی برای ارتش سوریه وجود دارد یا خیر، خودداری کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف حضور این کشتی‌ها در دریای مدیترانه انجام وظایفی است که از سوی ستاد فرماندهی ناوگان دریایی روسیه بر عهده آنها گذاشته شده است.

لازم به یادآوری است که پیش از این  "آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور هیچ نیروهای ویژه و متخصصان سیستم‌های دفاع ضد هوایی برای سوریه نفرستاده و هیچ نوع سلاح تهاجمی به دولت سوریه تحویل نداده است و اخبار برخی رسانه‌ها در این رابطه تنها وهم و خیال و ساخته ذهن آنها است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول