اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مسکو: حضور نیروهای ویژه روسی در سوریه حرف مزخرفی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر دفاع روسیه اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص اعزام ناوگان دریایی این کشور به دریای مدیترانه حامل نیروهای ویژه و تجهیزات نظامی برای دولت سوریه، را مزخرف و شایعاتی «از خود ساخته» خواند.

مسکو: حضور نیروهای ویژه روسی در سوریه حرف مزخرفی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به اخبار «از خود ساخته» برخی رسانه‌ها در خصوص اعزام ناوگان دریایی روسیه با نیروهای ویژه و فناوری‌های نظامی برای سوریه به دریای مدیترانه را تکذیب کرد.

"آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در این خبرگزاری اعلام کرد که این کشور هیچ نیروهای ویژه و متخصصان سیستم‌های دفاع ضد هوایی برای سوریه نفرستاده است و هیچ نوع سلاح تهاجمی به دولت سوریه تحویل نداده است.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هیچ تصمیمی برای اعزام کشتی‌های ناوگان دریایی روسیه به سمت سوریه گرفته نشده و اخباری که در برخی رسانه‌ها در این رابطه شنیده می‌شود، مزخرف است. در مورد اعزام نیروهای ویژه و متخصصان سیستم‌های دفاع ضد هوایی هم مسئله به همین ترتیب است و اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص حضور آنها در سوریه تنها وهم و خیال بی‌پایه و اساس و از خود ساخته است.

این مقام بلندپایه نظامی روس در عین حال تاکید کرد که روسیه تنها تجهیزات نظامی به سوریه تحویل داده که از قبل قرارداد آنها امضاء شده بود، ضمن اینکه هیچکدام از این تجهیزات، جنبه تهاجمی نداشته و همگی دفاعی هستند.

وی گفت: ضمن اینکه در رابطه با سوریه باید بگویم که هیچ تصمیم بین‌المللی در خصوص ممنوعیت فروش سلاح‌های تدافعی به این کشور اتخاذ نشده است و روسیه هرگز تجهیزات نظامی تهاجمی به دولت سوریه نفروخته است.

روز دوشنبه برخی رسانه‌های گروهی خبر دادند که در عرشه کشتی‌های ناوگان دریایی روسیه اعزامی به طرف دریای مدیترانه، نیروهای ویژه و تجهیزات نظامی برای دولت سوریه وجود دارد. 

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول