اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان قم:

کارگریزی خانواده زندانیان نتیجه جزیره‌ای عمل کردن ادارات است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه بیشترین حمایت از خانواده زندانیان توسط کمیته امداد صورت می‌گیرد، کارگریزی خانواده زندانیان را نتیجه جزیره‌ای عمل کردن ادارات دانست.

کارگریزی خانواده زندانیان نتیجه جزیره‌ای عمل کردن ادارات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکبر رشیدی امروز در نخستین نشست بررسی راهکار‌های نوین خدمات‌رسانی ویژه خانواده‌های زندانیان بیان کرد: بیش از 650 خانواده زندانی را زیر پوشش داده و اغلب این خانواده‌ها خدمات مشترکی از کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان می‌گیرند.

وی ادامه داد: آن دسته از خانواده زندانیان که زیر پوشش کمیته امداد هستند با دو ویژگی زیرپوشش قرار گرفته‌اند و خدمات را مثل همه خانواده‌های زیرپوشش از تمام سرفصل‌های خدماتی به استثنای بحث خرید و یا ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

خانواده زندانیان تن به اشتغال نمی‌دهند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قم اضافه کرد: مشکلی که ما در این زمینه داریم این است که نوع این خانواده‌ها به دلیل اینکه به آزادی و حضور سرپرست امید دارند در حوزه اشتغال وارد نمی‌شوند.

رشیدی تصریح کرد: مشکل در ارائه خدمات به خانواده‌ها این است که به شکل جزیره‌ای انجام می‌شود و هرکدام از دستگاه‌ها یک سری خدمات را به این خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

وی افزود: جامع‌ترین کمک‌ها و حمایت‌ها را کمیته امداد ارائه می‌کند چون تمام سرفصل‌ها چه در بخش بلاعوض و چه در بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال به خانواده زندانیان ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قم یادآور شد: جزیره‌ای عمل کردن ادارات موجب شده این خانواده‌ها نقطه امیدهایی را داشته باشند و کارگریزی هم نتیجه این روند است و خانواده فکر می‌کند که چند سال دیگر سرپرست آزاد شده به همین دلیل تن به کار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال بیشترین مشکل را با این خانواده‌ها داریم اضافه کرد: با وجود مشاوره‌هایی که ارائه شده ولی هنوز مشکل برطرف نشده و امیدواریم انجمن حمایت از زندانیان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/2258/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول