اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کاراته کردستان:

احداث سالن نیاز اساسی کاراته استان کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته کردستان گفت: امکانات سخت افزاری و در راس آن سالن کاراته نیاز اساسی کاراته کردستان برای توسعه این ورزش در سطح استان است.

احداث سالن نیاز اساسی کاراته استان کردستان است

بهرام سوداگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در حال حاضر چندین هیئت در سالن تختی سنندج فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به مکان نه چندان مناسب این سالن برای رفت و آمد ورزشکاران و بویژه بانوان، خاطرنشان کرد: به همین علت تعدادی از دختران کاراته‌کا دچار پراکندگی در سطح شهر شده‌اند.

رئیس هیئت کاراته کردستان احداث سالن در مرکز شهر را نیاز اساسی این رشته ورزشی عنوان کرد و افزود: هیئت‌های کاراته سایر شهرستان‌ها نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

سوداگری کمبود تشک خاص این رشته را دیگر مشکل این ورزش دانست و عنوان کرد: این مشکل نه تنها هیئت بلکه باشگاه‌های ما را نیز آزار می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: هیئت کاراته دهگلان فعال‌ترین هیئت استان بوده و پس از آن مریوان و بانه بیشترین تلاش را انجام داده‌اند، هرچند براورد آخر سال نشان می‌دهد که کدام هیئت‌ها بهترین عملکرد را داشته‌اند.

وی به لزوم توجه به ورزش کاراته به عنوان یک ورزش همگانی تاکید کرد و بیان داشت: آمار ورزشکاران 11 هزار نفری این رشته گویای علاقه جوانان و ورزش دوستان به این رشته رزمی است.

رئیس هیئت کاراته کردستان تصریح کرد: راهبرد و هدف اساسی هیئت فراهم آوردن زمینه امکان پرداختن همه اقشار مردم به این ورزش است به گونه‌ای که هیچ کسی به دلیل مشکلات مالی از فعالیت در این رشته باز نماند.

سوداگری به فعالیت کمیته‌های مختلف در هیئت کاراته کردستان از جمله کمیته داوران، مربیان و پیشکسوتان اشاره و از اضافه شدن سه کمیته‌ روستایی عشایری، استعدادیابی و ورزش‌های همگانی خبر داد.

این مسئول آمار ورزشکاران حرفه‌ای رشته کاراته را 5 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در سه سبک کنترلی، آزاد آقایان و بانوان حضور دارند.

وی به رشد 3 هزار نفری این آمار از سال 88 تاکنون اشاره کر و متذکر شد: در این مدت 25 نفر از ورزشکاران استان در دوبخش زنان و مردان به اردوهای ملی دعوت شده‌اند.

سوداگری در پایان با تاکید بر افتخارات و عناوین کسب شده در این رشته ورزشی توسط کاراته‌ کاهای کردستانی حمایت‌های بیش‌تر مسئولین را در این خصوص خواستار شد.

انتهای پیام/79008/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول