اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یکسال گذشته

41 نام و نام‌خانوادگی در دیلم تغییر یافت

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال دیلم گفت: در یکسال گذشته 41 نام و نام‌خانوادگی در دیلم تغییر یافت.

41 نام و نام‌خانوادگی در دیلم تغییر یافت

عیسی خلیجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با گرامیداشت هفته ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 451 کارت شناسایی ملی جدید ثبت و به متقاضیان واگذار شده است.

رئیس اداره ثبت احوال دیلم با اشاره به خدمات این نهاد در سطح کشور گفت: سازمان ثبت احوال وظیفه ثبت وقایع ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و نشانی محل سکونت افراد را به‌عهده دارد و با توجه به نقشی که در ثبت و نگهداری اطلاعات فردی و تبادل این اطلاعات در احقاق حقوق فردی و پاسداری از حریم هویت و تابعیت دارد لازم است تا همه افراد جامعه در اعلام و ثبت ولادت نوزادان، وفات بستگان و نزدیکان و تغییر نشانی و آدرس محل سکونت با مسئولان ادارات ثبت احوال همکاری داشته باشند.

خلیجی تصریح کرد: تاکنون بیش از 612 مورد تنظیم سند ولادت و صدور شناسنامه نوزاد، 132 تنظیم سند وفات، یک‌هزار و 786 جلد تعویضی شناسنامه و المثنی در دیلم صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 39 مورد رسیدگی به اختلافات سجلی، 388 برگ صدور خلاصه رونوشت وفات، 41 مورد تغییر نام و نام‌خانوادگی در طول یکسال گذشته از طریق این نهاد به ثبت رسیده است.

این مسئول یادآور شد: اداره ثبت احوال در کنار خدمات هویتی که به مردم ارائه می‌کند گنجینه اسناد هویتی بزرگان به‌ویژه شهدا، علما، شعرا، فرهیختگان علمی، فرهنگی هنری و ورزشی در شهرستان را راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول