اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان خبر داد

حضور گیلان در رقابت‌های فوتوالی قهرمانی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان از حضور تیم فوتوالی استان در نخستین رقابت‌های قهرمانی این رشته ورزشی خبر داد.

حضور گیلان در رقابت‌های فوتوالی قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل شکری در جمع اعضای  هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان با بیان اینکه نخستین حرکت جدی در فوتوالی کشور با راه‌اندازی لیگ این رشته آغاز شد، اظهار کرد: طبق اعلام فدراسیون مقرر شده تا چهره‌های مستعد در عرصه مسابقات مهم برون مرزی از جمله رقابت‌های جهانی برزیل استفاده شوند.

وی از حضور تیم گیلان در نخستین رقابت‌های فوتوالی کشور خبر داد و افزود: رقابت‌های فوتوالی قهرمانی کشور از روز ششم دی ماه جاری به مدت سه روز در بندرعباس برگزار می‌شود.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان ادامه داد: برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها، 16 استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اسامی تیم گیلان گفت: مجید سلمانی تازه‌آبادی، جمیل کر و عبدالآتی نظری جزو بازیکنان تیم فوتوالی گیلان هستند.

به گفته شکری، محمد تطهیری مربی و سرپرستی تیم گیلان را در مسابقات قهرمانی کشور به‌عده دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بهترین‌های این رقابت‌ها شانس حضور در تیم‌ملی را پیدا می‌کنند، اذعان کرد: فدراسیون جهانی فوتوالی قرار است اسفند ماه امسال، پانزدهمین دوره مسابقات جهانی را در ریودو ژانیرو برگزار کند که به همین منظور از 7 کشور در حال توسعه این رشته از جمله ایران دعوت شده است.

وی در معرفی ورزش فوتوالی گفت: آغاز فعالیت این رشته ورزشی از کشور برزیل بود و دارای فدراسیون جهانی است.

شکری اضافه کرد: توپ ورزشی فوتوالی مانند فوتبال بوده اما بازی آن مانند سپک‌‌تاکرا است و این رشته ورزشی در ساحل برگزار می‌شود و جزو رشته‌های شاد و مفرح به شمار می‌رود. 

*پیگیری اردوی تیم‌های ملی فوتبال‌دستی در انزلی

وی درباره اردوی تیم‌های ملی فوتبال‌دستی ایران در انزلی گفت: این اردو زیر نظر سرپرست و مربیان تیم با جدیت در جریان است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی گیلان گفت: اردوی مذکور به منظور آمادگی هر چه بیشتر ملی‌ پوشان کشورمان برای حضور در جام جهانی فوتبال‌دستی 2013 فرانسه برگزار شده است.

وی اذعان کرد: با توجه به برنامه تدوین شده ملی‌پوشان، در طول روز به مدت هشت ساعت و در سه نوبت زیر نظر سرپرست و کادر فنی تمرین می‌کنند.

شکری با بیان اینکه این اردو تا پایان هفته جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان پس از استراحتی سه روزه به منظور حضور در رقابت‌های جام جهانی 2013 عازم کشور فرانسه می‌شوند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار است که علاوه بر تیم ملی آقایان، تیم‌های ملی پیشکسوتان و بانوان کشورمان نیز در رقابت‌های مذکور حضور دارند.

به گفته این مسئول، مسابقات فوتبال‌دستی جهانی فرانسه از 14 تا 17 دی ماه جاری در شهر نانت این کشور برگزار می‌شود.

وی اسامی ملی‌پوشان را، عماد عزیزی از اصفهان، عبدالله ذوالفقاری از تهران، علی شیرمحمدی از زنجان، پوریا شیخ‌الاسلامی از کرمانشاه، عرفان اشرف‌آبادی از کرمانشاه، وحید چایچی از تهران و حسین امینی از تهران عنوان کرد.

شکری گفت: ارشیا رشیدی و مرتضی دویران از تهران به عنوان ذخیره تیم‌ملی را همراهی می‌کنند و مریم پارسا از خراسان رضوی، گلشن چمنی از تهران، شکیبا زیدی و مرجان زیدی از اصفهان ملی‌پوشان بانوان ایران در رقابت‌های فوتبال‌دستی هستند.

به گفته وی، محمد چمنی به عنوان سرمربی تیم‌‌های ملی فوتبال‌دستی کشورمان را در رقابت‌های جهانی فرانسه هدایت می‌کند.

انتهای پیام/84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول