اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب قهرمان تکواندو جهان:

آینده ورزشی خود را تنها در تکواندو می‌بینم

خبرگزاری فارس: نایب قهرمان تکواندو جهان با اشاره به علاقه زیاد خود به این ورزش گفت: آینده ورزشی خود را در تکواندو می‌بینم.

آینده ورزشی خود را تنها در تکواندو می‌بینم

محمدمهدی‌ جمشیدی، نایب قهرمان تکواندوی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه به ورزش تکواندو علاقه وافری دارد، افزود: روزی شش ساعت از وقت خود را اختصاص به تمرین می‌دهم و تاکنون مدال نقره رده سنی نوجوانان مسابقات قهرمانی آسیا ویتنام و نایب قهرمانی جهان را در کشور کلمبیا کسب کرده‌ام.

فارس: چند سال است که تکواندو کار می‌کنید؟

جمشیدی: از سن 10 سالگی تکواندو کار می‌کنم و دو سال است که عضو تیم ملی پومسه کشور هستم.

فارس: درباره مسابقات جهانی در کلمبیا صحبت کنید؟

جمشیدی: در این مسابقات در رده سنی زیر 17 سال شرکت کرده بودم که در گروه الف با حریفانی از کشورهای آلمان، مکزیک، کلمبیا، اوکراین، دانمارک، هلند، ویتنام، کانادا و پرو هم‌گروه بودم و با قرار گرفتن در بین پنج شرکت‌کننده نهایی، به دور بعدی راه یافتم.

همچنین پنج نماینده از گروه ب به این مرحله راه یافتند که در پایان نماینده کره جنوبی با 7.49 امتیاز اول شد، من با ناداوری و قضاوت ناعادلانه و با 7.32 امتیاز دوم جهان شدم و نماینده کشور میزبان با 7.22 امتیاز سوم و پومسه‌کار ویتنامی با 7.19 امتیاز چهارم شدند.

فارس: سطح این مسابقات چگونه بود؟

جمشیدی: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و تمام کشور‌های مدعی جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند.

فارس: در مورد درخشش خود در این مسابقات توضیح دهید؟

جمشیدی: با حمایت پدر و مادر و استاد خود آقای صمدیان‌تبار و با توکل به خدا توانستم نتیجه خوبی کسب کنم. با وجود اینکه دانش‌آموز هستم اما روزی شش ساعت برای این مسابقات تمرین می‌کردم .

باید گفت در مسابقات پومسه حرکت پابلند بسیار سخت است و خیلی از پومسه‌کاران توانایی این کار را ندارند، در این مسابقات هم به همین شکل بود و فقط تکواندوکاران فقط برای عکس گرفتن بالا می‌زدند ولی من بالا می‌زدم و ادامه فرم را به راحتی و بدون از دست دادن تمرکز و تعادل بدن انجام می‌دادم.

این اقدام در رده‌ سنی من کم‌نظیر و بی‌نظیر بود و وقتی من این کار را می‌کردم تمام حاضرین دست می‌زدند.

فارس: کشور ایران در این مسابقات در چه رده‌ای ایستاد؟

جمشیدی: در این مسابقات تیم کره با هشت مدال طلا، دو نقره و دو برنز، قهرمان شد و تیم پومسه ایران به دو مدال طلا، سه نقره و پنج برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافت، تیم‌های آمریکا، آلمان و اسپانیا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

فارس: چه برنامه‌‌ای برای آینده خود در این رشته دارید؟

جمشیدی: امیدوارم با تمرینات بیشتر در مسابقان جهانی سال آینده مقام بهتری را کسب کنم، با توجه به اینکه پومسه، در دوره دیگر وارد المپیک می‌شود سعی می‌کنم ورودی این مسابقات را کسب و با گرفتن مدال برای استان افتخارآفرین باشم.

انتهای پیام/2499/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول