اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز تولد احمد عزیزی شاعر اهل‌بیت‌(ع)

کاش برخیزی و ببینی اشک می‌ریزد زینب مانند رود / با ذکر نام ائمه(ع) لبخند بر لبان احمد می‌نشیند

خبرگزاری فارس: امروز مصادف است با سالروز تولد احمد عزیزی، شاعر بزرگ کشور که از پنج سال پیش تاکنون در بستر بیماری به‌سر می‌برد، به همین مناسبت مراسم رونمایی از تمبر سند سجلی متعلق به وی بر بالینش برگزار شد.

کاش برخیزی و ببینی اشک می‌ریزد زینب مانند رود / با ذکر نام ائمه(ع) لبخند بر لبان احمد می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صبح امروز مصادف با سالروز تولد احمد عزیزی، شاعر بزرگ کشور مراسم رونمایی از تمبر سند سجلی متعلق به وی با حضور اهالی شعر و ادب، مسئولان و جمعی از همشهریان بر بالینش برگزار شد.

در این مراسم که پر بود از اشک‌ها و لبخندها، حاضران برای شفای کامل این شاعر شیرین‌سخن دست به دعا برداشتند.

با آمدن نام مبارک ائمه(ع) همه حضار می‌دیدند که عزیزی واکنش نشان می‌دهد و لبخندی بر لبانش نقش می‌بندد.

زینب عزیزی خواهر احمد عزیزی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: هوشیاری برادرم به 10 و 11 رسیده است و به صحبت‌های ما واکنش نشان می‌دهد و همه دعا می‌کنیم احمد هوشیاریش را به طور کامل به‌دست آورد‌.

وی با ابراز احساسات فراوان نسبت به تشریف فرمایی حضرت آقا بر بالین برادرش، گفت: تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب به اینجا واقعاً در بهبود حال احمد تأثیر زیادی داشت و من تا آخر عمرم این خاطره خوب را فراموش نمی‌کنم.

جلال منکرسی معاون سیاسی-امنیتی استانداری کرمانشاه نیز بر بالین احمد عزیزی حاضر شد و گفت: از خدا می‌خواهیم شفای کامل به این شاعر بزرگ عطا فرماید.

وی پرستاری و مراقبت خواهر عزیزی را زینب‌وار توصیف کرد و از زحمات وی و تمام کسانی که از این شاعر بزرگ مراقبت می‌کنند، تشکر کرد.

در این مراسم از تمبر سند سجلی احمد عزیزی که عکس و نخستین شناسنامه وی که به همت مسئولان ثبت‌احوال بر آن نقش بسته بود با حضور مسئولان و اهالی شعر و ادب رونمایی شد.

مقام معظم رهبری در سفر پر خیر و برکت خود به استان کرمانشاه در مهرماه سال 90 به عیادت این شاعر بزرگ کشور رفتند و هنگامی که بر بالین او حاضر شدند، خطاب به وی گفتند: «احمد آقای عزیزی گل فرصت خوبی است با خدا خلوت کنی، این فرصت از فرصت‌هایی است که کم پیش می‌آید، با خدای خود خلوت کن، خداوند می‌شنود حرف تو را و پاسخ می‌گوید انشاءالله. امیدوارم تفضلات خداوند شامل حال شما شود و عافیت کامل به شما بدهد.»

اطلاعات فلسفی و عرفانی احمد عزیزی در اشعارش بارز است که سبک و سیاقی خاص به اشعار او بخشیده است، بیشتر اشعارش در مدح و منقبت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

 

انتها‌ی‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول