اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف در مصاحبه با راشاتودی:

موشک‌های «پاتریوت»ترکیه برای دفاع از رادارآمریکاعلیه ایران است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که موشک‌های «پاتریوت» در واقع برای دفاع در برابر حمله احتمالی ایران به رادار متعلق به آمریکا در خاک ترکیه مستقر خواهند شد که در این صورت نگرانی‌های بیشتری را بوجود می‌آورد.

موشک‌های «پاتریوت»ترکیه برای دفاع از رادارآمریکاعلیه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه بر اساس دیدگاه کارشناسان معتقد است که ناتو سامانه‌های موشکی «پاتریوت» را تنها برای دفاع در مقابل تهدیدات ناشی از سوریه در خاک ترکیه مستقر نمی‌کند، بلکه این اقدام به منظور دفاع در برابر ایران هم در نظر گرفته شده است.

ترکیه در اواخر ماه نوامبر از ناتو درخواست کرد تا سامانه‌های موشکی «پاتریوت» را برای دفاع در برابر حملات هوایی احتمالی از جانب سوریه در نزدیکی مرز دو کشور مستقر کند. شورای ناتو در تاریخ 4 دسامبر تصمیم گرفت تا 4 سامانه موشکی «پاتریوت» در خاک ترکیه مستقر کند.

لاوروف در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» گفت: در رابطه با این مسئله من معتقدم و از زبان متخصصان شنیده‌ام که اگر این سیستم دفاعی اگر قرار بود تا فقط خاک سوریه را تحت پوشش قرار دهد، می‌بایست تاحدودی به شکل متفاوت تری مستقر می‌شد. محل استقرار این موشک‌ها نشان دهنده آن است که این سپر دفاعی در واقع باید برای دفاع از رادار متعلق به آمریکا در خاک ترکیه که بخشی از سامانه دفاع ضدموشکی آمریکایی است، در برابر «تهدیدات احتمالی ناشی از ایران» بکار گرفته شود.

به گفته وزیر خارجه روسیه، اگر چنین مسئله‌ای صحت داشته باشد، چنین اقدامی بسیار خطرناک‌تر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، خواهد بود و به همین دلیل باعث بروز نگرانی‌های مضاعفی شده است.

مقامات مسکو پیش از این بارها نگرانی خود را از طرح مربوط به استقرار سامانه‌های موشکی «پاتریوت» در مرز سوریه و ترکیه ابراز کرده و تاکید کردند که این اقدام تنها باعث بی ثباتی بیشتر در منطقه خواهد شد.

در واکنش به این اظهارات "آندرس فوگ راسموسن" اعلام کرد که روسیه چنین حقی ندارد تا در خصوص مسئله استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک ترکیه اظهارنظر کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول