اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ائتلاف مالکی: فراکسیون العراقیه فتنه‌انگیزی می‌کند

خبرگزاری فارس: ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق، فراکسیون العراقیه را عامل ایجاد فتنه طایفه ای در این کشور دانست.

ائتلاف مالکی: فراکسیون العراقیه فتنه‌انگیزی می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق، فراکسیون «العراقیه» را عامل ایجاد فتنه طایفه ای در این کشور خواند.

ائتلاف دولت قانون همچنین به اهل تسنن عراق در مورد خطر سوق یافتن به سمت فتنه طایفه ای هشدار داد.

«یاسین مجید» از اعضای ائتلاف دولت قانون در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان عراق گفت: فراکسیون العراقیه در صدد ایجاد فتنه طایفه ای در عراق است.

وی تصریح کرد: قانون اساسی عراق مبتنی بر جدا بودن سه قوه و تاکید بر استقلال نهاد قضائی است و قانون اساسی است که باید در برخورد با هر مشکل و یا بحرانی اصل و اساس قرار گیرد.

یاسین مجید اظهار داشت: متهم کردن نهاد قضائی و تردید در عملکرد آن، چیزی جز پیام آشکار به تروریست ها برای ادامه حملات خود به تمام گروههای مردمی عراق نیست.

این عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: ادامه روند ایجاد فتنه طایفه ای در عراق، کشور را به سمتی می برد که نتایج خوبی بدنبال نخواهد داشت و صحنه سیاسی کشور را پیچیده کرده و امکان گفت و گوی ملی را سلب می کند.

وی اظهار داشت: اقدامی که در خصوص محافظان رافع العیساوی وزیر دارائی عراق صورت گرفت، کاملا قضائی و به دور از هرگونه دخالت سیاسی است از همین رو هر کس در صدد پیگیری این موضوع است باید از طریق قوه قضائیه و راههای قانونی اقدام کند.

یاسین مجید، فراکسیون العراقیه را مسئول نتایج خطرناک احتمالی ناشی از بسیج طایفه ای دانسته و به اهل تسنن در خصوص خطر سوق یافتن در پس این اقدامات هشدار داد.

این در حالی است که شورای استانداری الانبار امروز از آغاز شورش مردمی با فراخوان روحانیون و سران عشایر این استان در پی دستگیری تعدادی از محافظان رافع العیساوی خبر داده و تاکید کرد که این ناآرامی ها مردمی است نه رسمی و تعطیلی بسیاری از نهادهای دولتی در این استان را بدنبال داشته است.

همزمان با خلأ قدرت در عراق پس از بیماری رئیس جمهور جریان‌های سیاسی مخالف دولت تلاش دارند به بهانه های مختلف علیه دولت وارد عمل شوند و این کشور را وارد ناامنی کنند

استان الانبار واقع در غرب عراق، بزرگترین استان این کشور است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول