اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بهره برداری از خلأ قدرت درپی بیماری طالبانی/ تظاهرات در فلوجه به بهانه حمایت از وزیر

خبرگزاری فارس: همزمان با خلأ قدرت در عراق پس از بیماری رئیس جمهور جریان‌های سیاسی مخالف دولت تلاش دارند به بهانه های مختلف علیه دولت وارد عمل شوند و این کشور را وارد ناامنی کنند.

بهره برداری از خلأ قدرت درپی بیماری طالبانی/ تظاهرات در فلوجه به بهانه حمایت از وزیر

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز مخالفان نوری مالکی نخست وزیرعراق در فلوجه در استان الانبار تظاهرات برگزار کردند.

معترضان مدعی شدند که دولت نوری مالکی رویکردی طایفه ای نسبت به مسائل سیاسی دارد و تهدید کردند که اقدام به نافرمانی اجتماعی می‌کنند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که مقامات قضایی عراق رئیس تیم محافظان وزیر مالی را در منطقه الخضرا بغداد دستگیر کردند.

این نیروی امنیتی پس از دستگیری اعتراف کرد که رافع العیساوی وزیر مالی عراق به وی دستور داده تا یک تیم از محافظان را بدون هماهنگی با مقامات برای وی تشکیل دهند تا به طور پنهانی با وزیر همکاری داشته باشند.

این مسئله و انتشار رسانه ای آن در عراق بازتاب زیادی داشت و پس از خبر دست داشتن طارق الهاشمی در انفجارهای تروریستی دومین نشانه از دخالت مقامات جریان العراقیه در ناامنی‌های عراق بود.

وزیر مالی عراق و متحدان وی در پارلمان که از این رسوایی خشمگین شدند تلاش کرده‌اند تا این تخلف و رسوایی را به دولت ارتباط دهند و این درحالی است که دستگاه قضایی عراق از این ماجرا پرده برداشته است.

پیش از این نیز بارها منابع خبری از ارتباطات پنهانی مقامات العراقیه همچون طارق الهاشمی، صالح مطلک و ایاد علاوی با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ناامن کردند عراق خبر داده بودند.

این در شرایطی است که با توجه به بیماری جلال طالبانی و آینده مبهم سلامتی وی بحث جانشینی مطرح شده و اکنون یک خلأ در فضای سیاسی عراق ایجاد گردیده است که جریان های مخالف دولت تلاش دارند از هر فرصتی برای تحت فشار قرار دادن دولت و پر کردن این فضا به سود خود استفاده کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول