اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدام مناسب بنیاد شهید و شهرداری کرمانشاه

کوچه‌هایی که آسمانی شدند

خبرگزاری فارس: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری کرمانشاه در اقدامی مناسب اسامی کوچه‌هایی که مدت‌ها در انتظار تغییر به نام شهدا بودند را با نصب تابلو عوض کرد.

کوچه‌هایی که آسمانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهدا طلایه‌دار ناب‌ترین و والاترین ارزش‌های انسانی هستند و زندگی کردن ما در سایه امنیت و آسایش مرهون خون پاک شهیدان است.

همه ما وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و به نسل‌های بعد منتقل کنیم تا که جامعه ایرانی و اسلامی ما همواره با حفظ این ارزش‌ها و افتخارات بر خود ببالد.

نام‌گذاری اماکن، خیابان‌ها، کوچه‌ها و ... به نام شهدا اقدام مناسبی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا است.

مدت‌ها قبل عده‌ای از خانواده معزز شهدا برای نام‌گذاری کوچه محل سکونتشان به نام شهدای عزیز اقدام کرده بودند، اما اقدامی در این راستا صورت نمی‌گرفت و خبری هم در این رابطه بر روی خروجی خبرگزاری فارس کرمانشاه قرار گرفت.

در هفته جاری پس از آن‌ که بنیاد شهید کارهای مربوطه را انجام داده بود، شهرداری کرمانشاه اقدام به نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا با نصب تابلوهایی مزین به نام مقدس شهدا کرد و این کوچه‌ها آسمانی شدند.

این اقدامی مناسب بود که صورت گرفت و امید است همه ما و مسئولان در هیاهوی زندگی روزمره فراموش نکنیم که شهدا، این مردان آسمانی با ایثار و فداکاری از جان و مال و ناموس مردم در مقابل دشمن دفاع کردند.

پیمان قربانی، شهردار کرمانشاه ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم در راه اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه خود را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: پس از اعلام بنیاد شهید به شهرداری، مقدمات کار فراهم شد و نام‌گذاری کوچه‌ها در دستور کار قرار گرفت و این اقدام صورت پذیرفت و همواره آمادگی انجام چنین کارهای ارزشمندی را داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس عنوان کرد: روال نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا بدین صورت است که خانواده معزز شهدا با ارائه درخواست به بنیاد شهید و طی یک سری روال معمول اقدام به نام‌گذاری می‌کنند.

مراد کوشکی تأکید کرد: با ارائه درخواست خانواده شهدا، بررسی‌های ما آغاز می‌شود و پس از انجام کارهای لازم، درخواست‌ها به شهرداری برای انجام کار نهایی و نصب تابلو داده می‌شود که خوشبختانه طی روزهای اخیر این اقدام صورت پذیرفت.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول