اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه خبر داد

ایجاد مرکز رسانه قوه قضائیه در آینده‌ نزدیک

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه از ایجاد مرکز رسانه قوه قضائیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ایجاد مرکز رسانه قوه قضائیه در آینده‌ نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدباقر ذوالقدر ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه قضا در استان بوشهر اظهار داشت: در قوه قضائیه باید با بهترین شیوه‌های رسانه‌ای، ارتباط متقابل جامعه و دستگاه قضا برقرار شود.

وی افزود: راه‌اندازی شبکه تلویزیونی و رادیویی از ضروریات قوه قضائیه است و این دو اقدام مهم را هم در دستور کار داریم.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ایجاد معاونت راهبردی در قوه قضائیه نیز در پاسخ به نیاز جدی در این قوه تشکیل شد و جای تعجب داشت چرا تاکنون معاونت راهبردی در قوه قضائیه تشکیل نشده است و تشکیل آن یکی از اقدامات مهم و خوب قوه قضائیه بوده است.

وی اظهار داشت: استفاده موثر از فناوری‌های جدید، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قوه قضائیه خواهد بود.

وی گفت: باید به سمتی برویم که رفتار و اقدامات در بخش قضا، مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات باشد.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: برای ارتقای بهره‌وری در قوه قضائیه دستورالعملی به استان‌ها ارسال شده تا بهره‌وری در امر قضا را ارتقاء دهیم.

ذوالقدر ادامه داد: اوقات رسیدگی، زمان دادرسی و فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید کوتاه شود ضمن اینکه ورودی پرونده‌های قضایی باید کاهش و خروجی آن افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های صورت گرفته از خدمات دستگاه قضا در استان بوشهر، وضعیت استان بوشهر در بخش‌های استفاده از IT، الکترونیکی کردن آرشیو پرونده‌های قضایی، مدیریت عمومی، ارتباط مطلوب با بخش‌های قضایی، رضایت ارباب‌رجوع مطلوب بوده است.

دفاع موثر از کشور تلاش برای ارتقای کارآمدی نظام است

معاون رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تهدید اساسی در کشور تهدید سخت نیست و دشمن به دلایل مختلف این روش را در دستور کار ندارد و نمی‌تواند انجام دهد و دلیل آن هم عملکرد نظام در هشت سال دفاع مقدس بود.

ذوالقدر گفت: اما دشمن اهداف خود را با روش‌های دیگری از جمله جنگ نرم دنبال می‌کند تا نظام را از درون دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه دفاع موثر از کشور تلاش برای ارتقاء کارآمدی نظام است، افزود: اگر رفتار ما در دستگاه‌های حکومتی به گونه‌ای باشد که نشان دهد نظام دینی ناکارآمد است بزرگ‌ترین پاشنه آشیل و منبع خطر است.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: تحریم‌ها نیز با همین هدف انجام می‌شود تا مردم تحت فشار قرار گیرند و دولت را تحت فشار قرار دهند.

ذوالقدر بیان کرد: راه مقابله با تهدید نرم این است که نگذاریم دستگاه‌ها ناکارآمد عمل کنند و هر کس در بخش خود باید بهترین عملکرد را داشته باشد.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول