اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه:

مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا ارتقای قوه قضائیه است

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه گفت: مهم‌ترین دغدغه و مسئله اول قوه قضائیه و دستگاه قضا، ارتقای قوه قضائیه است.

مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا ارتقای قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدباقر ذوالقدر صبح امروز در جمع قضات دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: ارتقای قوه قضائیه، مسئله مهم و راهبردی و اساسی در این قوه است که با الهام از فرمایشات رهبری معظم انقلاب و اتکا به راهبرد اساسی رئیس قوه قضائیه دنبال خواهد شد.

وی افزود: ارتقای قوه قضائیه با هدف حل اکثر مسائل کشور از وظایف مهم دستگاه قضا بوده و پاسخ به نیاز حکومت در مورد عدالت است.

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: دفاع از کشور تنها به صورت مسلحانه امکان‌پذیر نیست ولی مهم‌ترین دفاع در دستگاه قضا این است که نشان دهیم نظام کارآمد است و نظام دینی صلاحیت اداره کشور را دارد.

ذوالقدر با بیان اینکه ارتقاء کارآمدی قوه قضائیه شعار دستگاه قضا است، گفت: تدوین سند راهبردی و نهادسازی در قوه قضائیه از جمله تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه قضا با رویکرد ارتقاء بوده است.

وی بیان کرد: با وجود رشد پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر قوه قضائیه است که منجر به تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هنوز زمان زیادی از فعالیت بخش پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضا نگذشته اما تأثیر خود را در کاهش جرائم نشان داده است.

ذوالقدر با اشاره به مشکلات قضات به دلیل افزایش پرونده‌ها گفت: افزایش بی‌رویه پرونده‌های قضایی موجب فرسودگی روحی و ذهنی قضات می‌شود و برای این امر باید پرونده‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی در قوه قضائیه از دیگر اقدامات دستگاه قضا بوده که به دنبال تشکیل سطح استانی آن هم هستیم و از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر دستگاه قضا است.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: ایجاد مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه نیز از اقدامات مثبت دستگاه قضا بوده که نشان‌دهنده اهمیت پژوهش در دستگاه قضا است.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول