اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اردبیل تأکید کرد

جاده مغان مرگبار‌ترین محور ترددی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان اردبیل مرگبارترین جاده استان را محور مغان ـ مشگین‌شهر اعلام کرد.

جاده مغان مرگبار‌ترین محور ترددی اردبیل

معراج ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: جاده اردبیل – سرچم در رتبه دوم بیشترین تصادفات قرار دارد. سواری بیشترین خودرویی بوده که در تصادفات خسارت دیده و در ماه شهریور بیشترین تصادفات منجر به فوت و مصدومیت را نیز شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اعلام اینکه 13 درصد تصادفات در بزرگراه‌ها رخ داده است، یادآور شد: 47 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 12 درصد در جاده‌های روستایی و 27 درصد در جاده‌های فرعی رخ داده است.

ظهیری به اهمیت و حساسیت کار امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان اشاره کرد و گفت: گاهی یک لحظه غفلت و دیر جنبیدن ما جان هموطنی را به خطر می‌اندازد که شایسته است با توجه به حیاتی بودن فعالیت راهداران، اورژانس،‌ امدادگران و پلیس بستری فراهم آید تا این عوامل به سرعت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی حضور یابند.

این مسئول بیان داشت: ما در طرح زمستانی سال گذشته 11 درصد نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی و 15 درصد در تصادفات جرحی کاهش حوادث را داشتیم در حالی که با افزایش مسافرت‌ها و تردد خودروها روبرو بودیم که امسال نیز سعی داریم با استقرار نیروها و همراهی خود رانندگان و مسافران سفری امن و همراه با آرامش را برای آنها مهیا کنیم.

جاده‌های اردبیل جان 27 زن و 106 مرد را گرفته است

رئیس پلیس راه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در هشت ماه امسال 340 فقره تصادفات منجر به فوت و 499 فقره تصادفات خسارتی در جاده‌های استان اردبیل رخ داده است.

ظهیری افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی بر اثر این تصادفات 133 نفر جانشان را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: این آمار و ارقام نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته و نسبت به سال 89 نیز 33 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با ارائه یک آمار تامل‌ برانگیز تاکید کرد: در تصادفات جاده‌ای استان 27 نفر زن و 106 نفر مرد کشته شده‌اند که در 15 درصد تصادفات افراد کشته شده زیر 10 سال هستند.

روز جمعه پرحادثه‌ترین روز هفته

ظهیری یادآور شد: کم‌حادثه‌ترین روز هفته در تصادفات راهنمایی و رانندگی روز سه‌شنبه و پر‌حادثه‌ترین روز در تصادفات نیز روز تعطیل جمعه است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت : بیشترین نوع تصادفات از نوع واژگونی خودرو و خارج شدن از جاده بوده به طوری که علت تامه تصادفات نیز سرعت غیر مجاز می‌باشد.

انتهای پیام/62001/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول