اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور آمل خبر داد:

راه‌اندازی دومین مرکز مجری دکترای ادبیات کشور در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور آمل از راه‌اندازی دومین مرکز مجری دکترای ادبیات کشور بعد از تهران در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی دومین مرکز مجری دکترای ادبیات کشور در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عصر امروز با حضور صادقعلی موحدمنش رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران و روسای دانشگاه‌های شهرستان آمل و دانشگاه‌های پیام‌نور شهرهای مازندران، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام‌نور آمل برگزار شد.

در این مراسم عبدالله بنی‌هاشمی که از سال 76 به عنوان رئیس این دانشگاه فعالیت می‌کرد جای خود را به علی ابوالحسنی داد.

رئیس جدید دانشگاه پیام‌نور آمل در سخنانی با اشاره به اینکه این واحد دارای 32 رشته است، تصریح کرد: از این تعداد فقط یک رشته کارشناسی ارشد است و مابقی در حوزه کارشناسی قرار دارد.

علی ابوالحسنی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور آمل در زمینه ارائه تحصیلات تکمیلی از سایر واحدها عقب‌تر است، افزود: با وجود 32 رشته نیاز به قریب 32 عضو هیئت علمی داریم که در حال حاضر تنها 13 عضو هیئت علمی در این دانشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه فضای آموزشی به اندازه کافی دارد، تصریح کرد: با وجود رشته تربیت‌بدنی در این واحد نیاز است که سالن ورزشی این مجموعه تکمیل شده و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور آمل با اشاره به اینکه برای تامین سالن ورزشی این دانشگاه با مشکلاتی مواجه است، گفت: اتمام سالن ورزشی این واحد از مهمترین اهداف این مجموعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی گسترش یابد، بیان کرد: تهران مجری برگزاری دکترای رشته ادبیات است که با رایزنی‌های گذشته و پیگیری آن در آینده امیدواریم بتوانیم دومین مرکز مجری دکترای ادبیات را در آمل راه‌اندازی کنیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه باید رشته‌های دانشگاهی به سوی رشته‌های کارآمد سوق داده شود، یادآور شد: بسیاری از رشته‌های علوم انسانی امروز از سوی دانشجویان با استقبال مواجه نمی‌شود و باید تلاش کنیم با حذف رشته‌هایی که از رونق افتاده و جذب در رشته‌های کاربردی این شیوه را اصلاح کنیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون دو کارگاه کارآفرینی در این واحد دانشگاهی برگزار شده است، تصریح کرد: امیدواریم این کارگاه‌ها افزایش داشته باشند چون با استقبال زیاد دانشجویان مواجه بودند.

انتهای‌پیام/86011/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول