اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

امنیت غذایی از شاخصه‌های مهم توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، امنیت غذایی را یکی از شاخصه‌های مهم توسعه پایدار دانست.

امنیت غذایی از شاخصه‌های مهم توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام تبریز و اداره‌کل دامپزشکی استان با تقدیر از اهتمام مدیرکل دامپزشکی استان و همکاران این مجموعه تلاشگر در راستای تأمین امنیت موادغذایی با منشأ دامی اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از شاخصه‌‌های مهم توسعه پایدار در جوامع انسانی است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت به عنوان نعمت مجهول و یکی از اصول مسلم و فوق‌العاده حائز اهمیت جامعه گفت: اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاه‌سازی مردم از این نعمت عظیم، کار بسیار مهم و بزرگی است که باید مسئولان در این مورد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، پیشگیری از بیماری‌ها را یکی از اصول مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا باید اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و به مردم این اطمینان و اعتماد را بدهیم که هدف از تمام این فعالیت‌ها، تأمین بهداشت و سلامت آنهاست.

نصرتی اقدامات صورت گرفته در زمینه ذبح و نظارت‌های شرعی و بهداشتی از سوی دامپزشکی را بسیار ارزشمند و قابل تحسین توصیف کرد.

وی عنوان کرد: در گام‌های بعدی، صنایع بسته‌بندی، تکمیلی و تبدیلی در کشتارگاه هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

در ادامه مهدی اسماعیلی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با تقدیر از فعالیت‌های مؤثر و خوب دامپزشکی در زمینه تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی و ساماندهی مراکز جمع‌آوری شیر خام بیان داشت: ‌باید نظارت و کنترل بر عرضه این محصولات در کارخانجات لبنیات و مراکز عرضه سطح شهر شدت بیشتری یابد و حتماً محصولات زراعی و باغی نیز مانند فرآورده‌های خام دامی یک دوره قرنطینه غذایی داشته باشند تا سموم و سایر مواد به کار رفته در آن پایش شود.

در ابتدای این بازدید، بهزاد زندیه، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان استانی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دامپزشکی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 70 درصد گوشت قرمز استان به صورت صنعتی استحصال می‌شود که در تلاشیم تا در آینده نزدیک، این میزان را افزایش دهیم.

وی در ادامه از عملیاتی شدن طرح خنک‌سازی لاشه‌های دام در کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی دام استان خبر داد و افزود: این طرح نقش مهم در پیشگیری از شیوع بیماری‌های نوپدید و افزایش کیفیت و ضریب بهداشتی گوشت استحصالی دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های طیور استان به صورت صنعتی و 86 مرکز جمع‌آوری شیرخام مجاز به صورت کاملا بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی مشغول فعالیت هستند.

زندیه در پایان از ورود مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به بازار مصرف استان در این هفته خبر داد.

انتهای پیام/60001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول