اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تروریست‌ها فیلمبردار تلویزیون سوریه را در برابر منزلش ترور کردند

خبرگزاری فارس: تروریست‌های سوری در تازه‌ترین اقدام خود علیه خبرنگاران، فیلمبردار تلویزیون سوریه را در برابر منزلش در حوالی دمشق ترور کردند.

تروریست‌ها فیلمبردار تلویزیون سوریه را در برابر منزلش ترور کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری دولتی «سانا» اعلام کرد تروریست‌های سوری یک فیلمبردار تلویزیون سوریه را ترور کرده‌اند.

سازمان ناظر حقوق بشر سوریه هم که در انگلیس مستقر است، ضمن تائید این خبر گزارش داده است که این فیلمبردار 45 ساله «حیدر الصمدی» نام داشته و شب گذشته در برابر خانه‌اش در شهر «کفر سوسا» در همسایگی دمشق ترور شده است. این سازمان همچنین گزارش داده است که روز گذشته یک خبرنگار اسپانیایی هم در درگیری‌های سوریه به شدت زخمی شده‌ است.

بنا بر آخرین گزارش سازمان خبرنگاران بدون مرز، از ژانویه گذشته تاکنون حداقل 17 خبرنگار در سوریه کشته‌ شده‌اند. تعداد خبرنگاران کشته‌شده از آغاز درگیری‌های سوریه نیز حداقل 60 نفر گزارش شده است.

خبرنگارها و روزنامه‌نگارهای رسانه‌های دولتی سوریه از جمله مهمترین اهداف تروریست‌های سوری به شمار می‌آیند. 4 دسامبر بود که تروریست‌ها یک خبرنگار روزنامه دولتی «تشرین» را به ضربه گلوله در دمشق کشتند. ماه قبل از آن هم «باسل توفیق یوسف» خبرنگار تلویزیون سوریه توسط تروریست‌ها به قتل رسیده بود. «محمد السعید» ‌گزارشگر تلویزیون سوریه هم در ماه جولای به دست تروریست‌ها ربوده شد و پس از شکنجه اعدام شد.

تروریست‌های سوری در حال حاضر «انخار کوچنوا» خبرنگار زن اوکراینی را نیز به گروگان گرفته‌اند. وی در ماه اکتبر توسط گروهی از تروریست‌ها ربوده شد و اکنون از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست، هرچند که هفته گذشته اخباری از اعدام وی توسط تروریست‌ها منتشر شد. تروریست‌ها برای آزادی کوچنوا 50 میلیون دلار درخواست کرده‌اند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول