اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

امتداد بارش‌های باران در خوزستان تا پایان امروز

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از امتداد بارش باران در شمال خوزستان تا پایان امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها همچنان شدت می‌گیرد.

امتداد بارش‌های باران در خوزستان تا پایان امروز

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: پیرو اطلاعیه 73 مورخ روز گذشته اداره کل هواشناسی خوزستان و با توجه به خروجی نقشه‌های عددی انتظار بارش باران، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی از رودخانه‌های استان وجود داشت که این پیش بینی نیز محقق شد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی در خوزستان افزود: که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع بیشتر به شکل برف بوده است و از عصر امروز وزش باد نیز در شهرهای خوزستان به‌ویژه سواحل خلیج فارس بسیار شدید خواهد بود.

دهملایی خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین استقرار زبانه کم فشار را تا فردا بر روی استان نشان می‌دهد و در سطوح فوقانی جو امواج ناپایداری در حال عبور از فراز استان است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری گاهی توأم با ابری همراه با رگبار و رعد و برق وزش باد قابل ملاحظه به تدریج از اواسط روز از سمت غرب با کاهش ناپایداری و از فردا توأم با مه یا مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا کمی ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی و سرعت باد 18 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 21.2 و دهدز با 7.1 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز در 24 ساعت آینده به 19 و حداقل به 14 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای‌پیام/72006/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول