اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ‌تجلیل از پیرغلامان، جوان‌غلامان، نوغلامان و ...‌ ـ 1

لاریجانی: وهابیون مثل کف روی آب هستند/‌ فقر معنویت‌ در کشورهای غربی

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوامع پیشرفته غرب هر چه سعی می‌کنند ضعف معنویت را نمی‌توانند بپوشانند گفت: این ضعف آنقدر قوی است که سه رئیس جمهور و فعالان سیاسی سه کشور پیشرفته به آن اذعان کرده‌اند.

لاریجانی: وهابیون مثل کف روی آب هستند/‌ فقر معنویت‌ در کشورهای غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی عصر امروز در چهارمین همایش سراسری تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله الحسین که در مجتمع مهدی یاوران برگزار شد، بیان کرد: امروز پیامی که آیت‌الله صافی گلپایگانی داشتند این بود که شما با اشعار و مرثیه‌سرایی خود الگوهای برتر را به جامعه معرفی می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه ما باید الگوهای برتر را به مردم معرفی کنیم اضافه کرد: در این دنیای پر از زرق و برق، الگوها چیزهایی هستند که بعد مادی دارند و اگر هم بعد معنوی داشته باشند قابل قیاس هستند.

بهترین الگوهای بشریت در مکتب شیعه است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کل جهان تنها مکتب تشیع است که الگوهای آن معصوم هستند و در این مکتب الگوهایی که مطرح می‌شود بهترین مخلوقات خدا هستند.

لاریجانی بیان کرد: در طول تاریخ مکاتب مختلفی وجود داشت که برخی از آنها ابعاد جهانی هم پیدا کردند، اما با ضعیف شدن برخی از بزرگان و الگوهای آنها این مکتب‌ها فرو ریخت.

وی ابراز داشت: خیلی وقت‌ها وهابیت با پول و امکانات زیاد در کشورهایی از جمله عراق، افغانستان و پاکستان دست به کشتار می‌زنند اما اینها مثل کف روی آب هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فقط مکتب تشیع ماندگار است چرا که نماد آن پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و سایر امامان هستند.

وی افزود: این افتخاری بزرگ است که یک مرجع تقلید شما را به این صفت که الگوها را برای مردم بیان می‌کنید، مزین کرده است.

لاریجانی گفت: اگر در مسائلی که در دنیا اتفاق می‌افتد تأملی داشته باشیم می‌بینیم که در هر گوشه دنیا افرادی سعی می‌کنند یک فکر و عقیده را ترویج کنند و آن را با تبلیغات خود در اذهان مردم بنشانند.

*اذعان مسئولان غربی به ضعف اخلاقی و معنوی کشورهایشان

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در غرب عقل به لحاظ عقل متعارف زندگی وجود دارد ولی ضعفی در درون جوامع پیشرفته غربی هست که هر چه سعی می‌کنند آن را نمی‌توانند بپوشانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: این ضعف آنقدر قوی است که سه رئیس جمهور و فعالان سیاسی سه کشور پیشرفته به آن اذعان کرده‌اند.

لاریجانی تصریح کرد: نخستین کسی که به این موضوع در روزهای اخیر اشاره کرد رئیس جمهور روسیه بود که در سخنرانی خود گفت یک اشکالی در زندگی آنها وجود دارد و آن فقر معنویت است.

وی با بیان اینکه مسئولان کشورهای غربی کمتر به مشکلات خود اشاره می‌کنند و همیشه سعی می‌کنند زندگی خود را به عنوان زندگی برتر معرفی کنند، اظهار داشت: دومین فرد نیز یکی از صاحب‌نظران معروف کشور چین بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چین الان از لحاظ امکانات مادی و پیشرفت‌های تکنولوژیک یکی از قطب‌های برجسته دنیا است و اگر امروز آمریکا 13 هزار میلیارد دلار بدهی دار‌د، چین 5 هزار میلیارد دلار در صندوق‌های ذخیره خود نگه داشته است.

وی ادامه داد: با وجود این پیشرفت‌ها، این فرد صاحب‌نظر چینی گفته که ما باید به دنبال برطرف‌کردن یک ضعف در زندگی خود باشیم و آن کمبود معنویت است.

*عقل و معنویات دو بال انسان هستند

لاریجانی بیان کرد: برای زندگی انسان، این دو بعد به تعبیر شهید مطهری همانند دو بال هستند که هر کدام از آنها نباشد یا شکسته باشد، انسان نمی‌تواند پروازکند و به موفقیت برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشورهایی هستند که دارای قدرت‌های مادی و موفقیت‌های بسیاری در زمینه تکنولوژی بوده اما دچار درماندگی هستند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/2258/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول