اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 شکارچی متخلف در جلفا دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا از دستگیری 14 شکارچی متخلف در پناهگاه حیات‌وحش کیامکی در محدوده این شهرستان خبر داد.

14 شکارچی متخلف در جلفا دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری جلفا، فتح‌الله قاسم‌زاده گفت: از این افراد تعداد هشت قبضه اسلحه شکاری مجاز و غیر مجاز به همراه هشت دستگاه دوربین چشمی شکاری و تعداد زیادی فشنگ کشف شد.

به گفته وی از این شکارچیان تعداد سه لاشه کل وحشی و تعداد هشت قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جلفا ادامه داد: متخلفین حیات وحش با استرداد مبلغ 25 میلیون ریال جریمه نقدی به ازای حیوانات شکار شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

قاسم‌زاده اظهار کرد: در طول سال جاری تعداد بیست شکارچی متخلف به همراه 12 قبضه اسلحه شکاری در پناهگاه حیات‌وحش کیامکی توسط محیط‌بانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از اهالی طبیعت‌دوست شهرستان خواست به دلیل بارش برف در کوه‌های کیامکی و نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی از آزار و اذیت حیوانات خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف به محیط‌بانان مستقر در محل گزارش دهند.

پناهگاه حیات‌وحش کیامکی با مساحتی بالغ بر 96 هزار 952 هکتار در سال 1354 طی مصوبه شورای عالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.

این منطقه در حاشیه جنوبی رودخانه ارس یکی از زیباترین مناطق تحت مدیریت سازمان است و رودخانه‌های دایمی، صخره‌های زیبا، مناظر بدیع و همچنین تنوع زیستی بالا براهمیت این منطقه افزوده است.

از گونه‌های مهم گیاهی این منطقه می‌توان از ارس، بنه، زرشک، گلپر، آویشن و از گونه‌های مهم جانوری میتوان از بز، پازن، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، پلنگ و سیاه‌گوش نام برد. 

انتهای پیام/60002/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول