اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

اقامت 438 هزار گردشگر خارجی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی، از اقامت بیش از 438 هزار و 416 گردشگر خارجی در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد.

اقامت 438 هزار گردشگر خارجی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: این آمار شامل گردشگرانی است که دست کم یک شب در آذربایجان‌شرقی اسکان و اقامت داشته و این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه درصد بالایی از این آمار را گردشگران سلامت تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی به ویژه در میان کشورهای همجوار به یک قطب توانمند در انواع توریسم سلامت و درمانی مبدل شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان را گردشگرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق تشکیل می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: طبق آمار به دست آمده از اماکن اقامتی استان در شش ماهه اول امسال، اغلب این گردشگران خارجی در مهمانپذیرها و هتل‌های یک تا سه ستاره آذربایجان‌شرقی اسکان یافته بودند.

محمدی تاکید کرد: این آمار قابل توجه، ضرورت توسعه هتل‌های یک تا سه ستاره و نیز هتل آپارتمان‌ها را در استان و به ویژه شهر تبریز ایجاب می‌کند.

وی با اشاره به چشم انداز جذب 7 میلیون گردشگر خارجی در سال‌جاری به کشور و سهم استان‌ها در آن، یادآور شد: آذربایجان‌شرقی با برنامه‌ریزی‌های دقیق، توسعه زیرساخت‌ها، تبلیغات و الزام تمام فعالان و واحدهای گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، توانسته در شش ماهه نخست امسال بخشی از این تعهدات مبنی بر جذب گردشگر خارجی را محقق کند.

محمدی اظهار امیدواری کرد، امیدواریم با تحقق تمام شرایط در نظر گرفته شده و هماهنگی تمام بخش‌های مرتبط با صنعت گردشگری، آذربایجان‌شرقی بتواند سهم و نقش خود را در زمینه اجرای برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری در امر گردشگری ایفا کرده و موفقیت سال گذشته خود در زمینه رتبه نخست جذب گردشگر خارجی را تداوم دهد.

انتهای پیام/60002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول