اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض مصر به احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس شرقی

خبرگزاری فارس: دولت مصر مراتب اعتراض خود را نسبت به طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت 2600 واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در قدس شرقی به این رژیم ابلاغ کرد.

اعتراض مصر به احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس شرقی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت مصر امروز مراتب اعتراض خود را نسبت به طرح صهیونیستی احداث 2600 واحد صهیونیست نشین در قدس شرقی به سران این رژیم ابلاغ و تاکید کرد که این اقدام مغایر با قوانین بین المللی و نقض تلاش‌ها برای روند سازش است.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که علاء الدین یوسف مدیر بخش اسرائیل در وزارت خارجه مصر به سفیر این رژیم در قاهره مراتب اعتراض مصر به ساخت این تعداد واحد صهیونیست نشین جدید را ابلاغ کرده است.

یوسف تاکید کرد که تناقض آشکاری میان اقدامات شهرک سازی رژیم صهیونیستی و حل موضوع فلسطین از طریق طرح زمین در برابر صلح که اساس فعالیت‌های سازشکارانه در منطقه است، وجود دارد.

این مسئول مصری افزود که شهرک‌سازی تلاش‌های موجود برای از سرگیری مذاکرات فلسطینی اسرائیلی را از بین می‌برد و مخالف قوانین بین‌المللی است که اقامت در اراضی تحت اشغال و قانونی کردن آن را رد می کند.

کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی منطقه بیت المقدس امروز چهارشنبه با پروژه ساخت و ساز بزرگ دیگری در همسایگی قدس موافقت کرد. این واحدها قرار است در جنوب بیت‌المقدس و باز هم فراتر از «خط سبز» حائل احداث شوند.

بنا بر این طرح، قرار است بیش از 2600 واحد مسکونی در شهرک صهیونیستی «گیوات حماتوس» احداث شود. این منطقه جایی است که کانکس‌های اسکان موقت مهاجران اریتره‌ای نیز در آن قرار دارد.

کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی منطقه بیت المقدس قرار بود امروز ساخت 900 واحد دیگر در این منطقه را نیز بررسی کند که بررسی این طرح فعلا به تعویق افتاده است.

پیش از این نیز صهیونیست‌ها مجوز ساخت 1500 واحد صهیونیست نشین در رمات شلومو در قدس شرقی را صادر کرده است، به این ترتیب اسرائیل تاکنون ساخت 5 هزار و 518 واحد صهیونیست نشین را رسانه‌ای کرده که دست کم 4110 مورد از آنها در قدس شرقی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول