اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه لجاجت اسرائیلی‌ها با جامعه بین‌الملل

اسرائیل ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی را تصویب کرد

خبرگزاری فارس: کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی بیت‌المقدس امروز ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در جنوب این شهر و در منطقه‌ای فراتر از «خط سبز» را تصویب کرد.

اسرائیل ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی منطقه بیت المقدس روز چهارشنبه با پروژه ساخت و ساز بزرگ دیگری در همسایگی قدس موافقت کرد. این واحدها قرار است در جنوب بیت‌المقدس و باز هم فراتر از «خط سبز» حائل احداث شوند.

بنا بر این طرح، قرار است بیش از 2600 واحد مسکونی در شهرک صهیونیستی «گیوات حماتوس» احداث شود. این منطقه جایی است که کانکس‌های اسکان موقت مهاجران اریتره‌ای نیز در آن قرار دارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در سال 1997 در طول دوره اول نخست‌وزیری خود نیز در این منطقه شهرک‌سازی‌هایی انجام داده بود که در آن زمان منجر به جنجال و درگیری‌های گسترده‌ای شده بود.

کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی منطقه بیت المقدس قرار بود امروز ساخت 900 واحد دیگر در این منطقه را نیز بررسی کند، که بررسی این طرح فعلا به تعویق افتاده است.

طرح جدید اسرائیل در حالی امروز مطرح شده که دو روز قبل هم اسرائیل ساخت 1600 واحد در همسایگی قدس شرقی را اعلام کرده بود. دو هفته قبل هم کمیته شهرسازی اسرائیل از طرح خود برای ساخت 3هزار واحد مسکونی در منطقه E1 کرانه باختری خبر داده بود.

طرح‌های اخیر صهیونیست‌ها با هدف تنبیه فلسطینی‌ها به دلیل پیروزی در جنگ غزه و همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده و روزنامه «هاآرتص» امروز آن را لج‌بازی مقامات اسرائیلی با جامعه بین‌الملل دانست، چراکه این طرح‌ها با واکنش منفی جامعه بین‌الملل از جمله اروپا روبرو شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول