به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جعفر فرشچی امروز در مراسم رونمایی از نخستین برند جمعی کشور با عنوان «پیکما» که در شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد، بیان کرد: در بحث خوشه کفش استان سه مقوله بسیار مهم دخیل هستند که برای موفقیت باید به این سه مقوله توجه شود.
وی ادامه داد: در بازار قدمهای بسیار خوبی برداشته شده که تا به الان 90 درصد اهداف در این زمینه عملی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم تصریح کرد: ما در زمینه بازار نه تنها به بازارهای داخلی توجه ویژهای داشتیم بلکه بازار خارجی را نیز مورد رصد قرار دادیم و از این طریق هم موفقیتهای زیادی به دست آوردیم.
فرشچی ادامه داد: همین برند پیکما که الان برای صنعت کفش استان انتخاب شده، نماد فعالیتهایی است که در زمینه توسعه فرش استان انجام شده است.
وی در ارتباط با ضرورت و اهمیت استفاده از برند برای محصولات بیان کرد: همان طوری که انسان شناسنامه دارد و به وسیله این شناسنامه هویت وی مشخص میشود، برند نیز هویت و شناسنامه یک محصول به حساب میآید.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم تاکید کرد: مهمتر از ایجاد برند حفظ آن است که باید نسبت به آن وقت و توجه بیشتری گذاشته شود.
فرشچی بیان کرد: اگر از برند حفاظت نکنیم ارزش برند کم میشود و به این وسیله ما نیز بازارهای خود را از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: در زمینه ورود به بازار باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که تنوع محصولات خود را متناسب با نیاز و ذوق مصرفکننده طراحی و تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم ادامه داد: در ارتباط با صنعت کفش باید با توجه به سند ملی راهبردی کفش، در وسعت استانی و کشوری فعالیت کنیم تا به این وسیله موانع موجود از سر راه این صنعت برداشته شود.
فرشچی ابراز داشت: یکی از نکات مهم دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کرد، بحث مواد اولیه است و ما نباید مواد اولیه را به این صورت که الان تهیه میکنیم، وارد کنیم.
وی اضافه کرد: ما آمادگی مهیا کردن زمینههای لازم برای ایجاد و راهاندازی کارخانه تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش را داریم.
انتهای پیام/2258/ق/چ3000