اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان:

زن در فرهنگ غرب ابزاری برای تبلیغ است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دنیای غرب شأن و منزلت زن به حدی پایین آورده می‌شود که از او به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ استفاده می‌شود.

زن در فرهنگ غرب ابزاری برای تبلیغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی ظهر امروز در همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شاید آن روزی که نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأسیس شد، گستردگی آن در سطح کشور و حتی خارج از مرزهای جغرافیایی کشور دور از انتظار به نظر می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی است، افزود: اما امروز می‌بینیم که این نهاد مقدس که یک نهاد انسانی و عاطفی است به صورت گسترده در سطح کشور تأسیس شده است.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه خانواده در اسلام اظهار داشت: خانواده در اسلام دارای جایگاه رفیع و عظیمی است که در صورت تقویت آن می‌توان به داشتن جامعه‌ای سالم و به دور از معضلات اجتماعی امیدوار بود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: این خانواده سالم است که فرزندانی صالح را تربیت کرده و وارد جامعه می‌کند و زمینه را برای رشد و تعالی کشور فراهم می‌سازد.

اسلامی با اشاره به اینکه در جهان غرب از زن به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ استفاده می‌شود، عنوان کرد: در دنیای غرب شأن و منزلت زن به حدی پایین آورده می‌شود که از او به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ استفاده می‌شود اما در دین اسلام زنان جایگاه ویژه‌ای دارند که مسئولیت‌های عظیمی همچون مدیریت خانواده و تربیت فرزندان سالم و صالح بر عهده آنها قرار داده شده است.

این مقام مسئول از تلاش‌های زنان سرپرست خانوار تجلیل کرد و گفت: با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار باید هم نقش پدر و هم نقش مادر را در خانواده ایفا کنند وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند و باید در برابر بسیاری از فشارهای اقتصادی، عاطفی و اجتماعی مقاومت کنند.

اسلامی در خاتمه اضافه کرد: در چنین شرایطی حمایت و همکاری نهادی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) با این قشر از اقشار جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/77001/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول