اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آگاهی مردم از عملکرد مسئولان سبب برچیده شدن غیبت و شایعه می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر شفاف شدن فضای جامعه است، گفت: آگاهی مردم از عملکرد مسئولان سبب برچیده شدن غیبت و شایعه می‌شود.

آگاهی مردم از عملکرد مسئولان سبب برچیده شدن غیبت و شایعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی شمال‌غرب، آیت‌‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه امر به معروف در حوزه اجتماعی یکی از وظایف مردم نسبت به یکدیگر است، ادامه داد: حکومت نیز وظیفه دارد مردم را امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی افزود: بر همین اساس معتقدم قوانین جزایی و کیفری همچنین مقررات مختلف قوه قضائیه برای کمک به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی، نقد مردم نسبت به حکومت و امر به معروف مسئولان را یکی از وظایف اصلی مردم خواند و افزود: هر کجا و در هر بخشی که فسادی صورت گرفت و بی‌عدالتی وجود داشت، مردم باید انتقاد کنند و در قانون اساسی نیز به این نکته تاکید شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در روایات نیز حق انتقاد مردم از مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است و این یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: اگر مردم نسبت به مسئولان امر به معروف داشته باشند، مسئولان می‌توانند نسبت به لغزش‌های حاصل از عملکرد خود آگاهی پیدا کنند.

وی، پاکی جامعه و مسئولان را از فواید مهم امر به معروف و نهی از منکر توده‌های مردم دانست و افزود: در جامعه‌ای که پاکی‌ها بر زشتی‌ها غلبه داشته باشد، امور اصلاح خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه باید مسائل و عملکردها شفاف شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر شفاف شدن فضای جامعه خواهد بود، مردم باید از عملکرد مسئولان آگاه شوند و این موجب خواهد شد زمینه غیبت و شایعه از میان برداشته شود.

وی عنوان کرد: امام(ره) به عنوان رهبر جامعه اسلامی همیشه بر امر به معروف نسبت به خود تاکید داشتند و رویه پیامبر و

ائمه(ع) نیز عملیاتی کردن این اصل مهم در جامعه بود، یکی از مهم‌ترین علل مقابله ائمه با حکام جور احیای این اصل دینی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه یکی از کارکردهای رسانه‌ها کمک به احیای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: مطبوعات و رسانه‌ها وظیفه دارند نسبت به احیای امر به معروف دغدغه داشته باشند و خود پیگیر این اصل مهم در سطح جامعه و میان مسئولان باشند.

وی با ذکر اینکه از ابعاد همه‌جانبه امر به معروف و نهی از منکر نباید غفلت کرد، گفت: نباید ذهن انسان از امر به معروف تنها به بخشی از ابعاد آن جلب شود،از این رو باید به این اصل مهم به عنوان یک پیکره کامل نگاه شود و از بخشی‌نگری نسبت به آن پرهیز کنیم. 

انتهای پیام/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول