اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی:

53 نقطه پر‌حادثه در خراسان شمالی شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: 53 نقطه پر‌حادثه در استان شناسایی و احصا شده است.

53 نقطه پر‌حادثه در خراسان شمالی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید سبحانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد نقاط پرحادثه در استان مجموعاً 4/2 درصد نقاط پرحادثه محورهای کشور را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: این اداره کل با کمک راه و شهرسازی استان طرح‌هایی را به منظور رفع این نقاط از محورهای ارتباطی در دست اجرا دارد.

سبحانی با اشاره به برنامه ابلاغی ایمن‌سازی 32 مدرسه در خراسان شمالی برای امسال اظهار کرد: 14 مدرسه ایمن‌سازی آموزشی و 18 مدرسه نیز ایمن‌سازی فیزیکی بوده که در این راستا اجرای برنامه‌ها بر‌اساس سهم ابلاغی در حال انجام است.

وی ایمن‌سازی آموزشی را شامل برگزاری دوره‌ها و نشست‌های آموزشی و اخذ آزمون از دانش‌آموزان و اهدای وسایلی چون کوله پشتی، کیف و کلاه عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در مدارس حاشیه راه‌های استان شامل خط‌کشی و نصب چراغ چشمک زن با هدف آشکارسازی مسیر برای رانندگان به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی است.

*‌کشته شدن 146 نفر در محورهای ارتباطی خراسان شمالی

سبحانی همچنین شمار کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی این استان طی هفت ماه امسال را بر اساس آمارهای رسمی پزشکی قانونی 146 نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امسال خراسان شمالی در افزایش شمار کشته‌ها رتبه 24 را در کشور کسب کرده است، تصریح کرد: این تعداد 8/1 شمار کشته شدگان سوانح رانندگی کشور در مدت یاد شده را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی افزایش شمار سوانح منجر به فوت در محورهای روستایی خراسان شمالی را برشمرد و گفت: واژگونی و انحراف به چپ از جمله دلایل این سوانح رانندگی بوده که به علت افزایش سرعت روی داده است.

وی با تاکید بر اینکه حداکثر سرعت در جاده‌های روستایی به خاطر ویژگی‌ها و عرض کم جاده 60 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: طی هفت ماه امسال با 31 درصد افزایش کشته‌های راه‌های روستایی نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

عضو شورای حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی، شمار کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای روستایی استان را در همین مدت 62 نفر اعلام کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین از فعالیت سامانه صدور بارنامه بر خط استان در آستانه روز حمل و نقل خبر داد.

وی با بیان اینکه این سامانه از ابتدای این ماه در استان فعال شده است، قید مشخصات گیرنده و فرستنده کالا، جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و همچنین روان شدن مسیر نقل و انتقال کالا را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

عضو شورای حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی اظهار کرد: تمام مشخصات فرستنده و گیرنده کالاها در سامانه ثبت و ضبط  شده و قابل رویت است.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول