اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در دماوند:

زیرساخت‏های شرق تهران آماده پذیرش جمعیت آتی آن نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند گفت: متأسفانه تناسبی بین زیرساخت‏های کنونی شمال‏شرق استان تهران و جمعیت پیش‏بینی ‏شده برای آینده آن نیست.

زیرساخت‏های شرق تهران آماده پذیرش جمعیت آتی آن نیست

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: هدف از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان دماوند، شناخت اولویت‏ها، رفع موانع پیش‏روی آنها و آینده‏نگری در خصوص مسائل است.

وی ادامه داد: در بُعد آینده‏نگری به عنوان یکی از سه وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی، بررسی چند خبر سریالی ماه گذشته رسانه‏های فراگیر درباره منطقه خالی از لطف نیست.

علاءالدینی اضافه کرد: تجهیز کارگاه متروی تهران- پردیس، ارتقای جمعیت شهر جدید پردیس به 400 هزار نفر، تداوم توسعه طرح‏های مسکن مهر در شمال‏شرق استان تهران و ... از جمله اصلی‏ترین این خبرها بود.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند افزود: علاوه بر این، وجود شهرهای اقماری در منطقه گیلاوند دماوند که برخی مسئولان به تأسف نامشان را می‏دانند؛ اما از موقعیت جغرافیایی آنها بی‏خبرند را نیز باید به مجموعه این اخبار افزود.

وی ادامه داد: ضمن مرور این اخبار در ذهن، توجهات را باید به سمت و سوی تعطیلات ناشی از آلودگی هوای پایتخت معطوف کرد که دماوند از آن معاف بود.

علاءالدینی اضافه کرد: برآیند همه موارد مذکور در یک نگاه، نیاز شمال‏شرق استان تهران را به توسعه امور زیرساختی متذکر می‏شود.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند در این زمینه به طرح پرسش‏هایی پرداخت و افزود: باید در نظر داشت که آیا ظرفیت کنونی جاده‏های منتهی به شمال‏شرق استان تهران پاسخگوی آن جمعیت کثیر خواهد بود.

وی ادامه داد: آیا سامانه‏های تأمین منابع آب شرب و زراعی شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه و بخش مرکزی تهران برای چنین جمعیتی به‏روز‏رسانی شده‏ است.

علاءالدینی اضافه کرد: در میان این، کاستی‏های فرهنگی بیش از سایر کمبودها به چشم می‏آیند؛ در برخی شهرک‏های اقماری دماوند حتی مسجد برای مردم دیده نشده است و فضای برخی مساجد نیز پاسخگوی نیازشان نیست.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند افزود: کمبود فضای آموزشی برای تحصیل فرزندان متقاضیان طرح‏های مسکن مهر را نیز نباید از نظر خارج کرد؛ مگر می‏شود که جمعیتی ساکن شود، اما فکری برای مدرسه آنها نکرد.

وی ادامه داد: در خصوص اختصاص امکانات دو رویکرد متفاوت از سوی کارشناسان امر مد نظر قرار می‏گیرد؛ عقیده نخست آنکه امکانات را باید متناسب با جمعیت موجود در مناطق اختصاص داد و دیگر نقطه ‏نظر بر لزوم ارائه ایجاد امور زیربنایی قبل از روانه کردن جمعیت تأکید دارد.

علاءالدینی اضافه کرد: در حال حاضر، مجموعه فرهنگی شهرستان دماوند و در کل شرق استان تهران در خصوص حرکت از پله دوم مسئولان مبنی بر ایجاد امکانات بعد از گسیل جمعیت، بسیار نگران هستند.

انتهای پیام/25682/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول