اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس:

پرداخت 2 درصد حق‌آبه در قانون هیچ جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به اینکه پرداخت دو درصد حق‌آبه به استان چهارمحال و بختیاری از سوی استان اصفهان هیچ جایگاهی در قوانین کشور ندارد، گفت: برخی اظهارنظرها ناشی از بی‌اطلاعی از قانون است.

پرداخت 2 درصد حق‌آبه در قانون هیچ جایگاهی ندارد

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برخی صحبت‌های اخیر نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم پرداخت حق آبه از سوی مسئولان استان اصفهان به منظور برداشت آب و اجرای طرح‌های آب‌رسانی، اظهار کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران، تنها قانون بهره‌برداری از آب کشور که میزان برداشت از حوزه‌های آبریز را مشخص کرده است در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه آب انفال است و ربطی به استان ندارد، تصریح کرد: این صحبت‌ها نباید چندان مورد توجه قرار گیرد چرا که این اظهارنظرها ناشی از عدم اطلاع کامل از قانون است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این پرسش که استان چهارمحال و بختیاری در صدد اخذ مصوبه‌ای از وزارت نیرو در این راستا است، گفت: مگر مرجع قانونی این چنین تصمیماتی وزارت نیرو است که این نماینده این چنین اظهارنظر کرده‌ است و مجلس شورای اسلامی و قوانینی که در مورد بهره‌برداری از حوزه‌های آبی وجود دارد تعیین کننده است.

وی ادامه داد: قانون مجلس در مورد اختصاص دو درصد از درآمد حاصل از فروش و بهره‌برداری از نفت به استان‌های محروم و نفت‌خیز صرفا در مورد فروش نفت صدق می‌کند و این شرایط شامل استان‌های بهره‌مند از منابع آبی نمی‌شود.

حیدرپور با بیان اینکه آب قانون مختص به خود را دارد و در حال حاضر چنین قانونی برای پرداخت دو درصد از درآمد‌های حاصل از برداشت آب، وجود ندارد، گفت: توصیه می‌شود نمایندگان چنین اظهارنظرهایی را نکنند چرا که می‌تواند آثار سوء داشته باشد.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول