اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد احزاب ترکیه‌ای از اردوغان در واکنش به استقرار موشک‌های پاتریوت

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در واکنش به درخواست آنکارا از ناتو برای استقرار موشک‌های پاتریوت در خاک ترکیه از نخست وزیر این کشور سوال کرد مگر موردی ترکیه را تهدید می‌کند که چنین درخواستی صورت گرفته است.

انتقاد احزاب ترکیه‌ای از اردوغان در واکنش به استقرار موشک‌های پاتریوت

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، «عثمان فاروق لوغ اوغلو» معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه و مسئول روابط خارجی این حزب با طرح سوالی از اردوغان نخست وزیر ترکیه خواست تا پاسخ دهد مگر سوریه دولت ترکیه را تهدید به حمله موشکی کرده که وی از ناتو درخواست کرده تا موشک‌های پاتریوت این پیمان را در خاک ترکیه و در طول مرزهای این کشور با سوریه مستقر کند؟

وی در این طرح سوال که از اردوغان خواسته تا به صورت مکتوب پاسخ دهد، از وی پرسیده آیا تهدیدی موشکی از سوی سوریه کشور ترکیه را تهدید می کند و آیا دولت سوریه در این راستا حرفی زده و یا تهدیدی کرده است؟

لوغ اوغلو همچنین از اردوغان پرسیده دلیل درخواست موشک های پاتریوت از ناتو و طرح این درخواست در این مقطع خاص زمانی چه بوده، چونکه در سوریه حدود دو سال است درگیری ها ادامه دارد و چرا تاکنون و در این مدت چنین درخواستی مطرح نشده و اینک این درخواست مطرح شده است؟

لوغ اوغلو با اشاره به اظهارات آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو در 21 نوامبر گذشته تصریح کرد که تا آن تاریخ و قبل از آن مقامات آنکارا و نیز فرماندهان نظامی ارتش ترکیه اظهارات ضدونقیضی درباره موشک های پاتریوت، تعداد این موشک ها و اینکه موشک های مذکور تحت فرماندهی که خواهد بود، بیان کردند و لذا با توجه به مغشوش شدن ذهنیت‌ها لازم است تا اردوغان به این سوالات پاسخ داده و افکارعمومی را تنویر سازد.

لوغ اوغلو در طرح سوال خود از نخست وزیر اردوغان از وی پرسید که ارزیابی وی از این نگاه که این موشک‌ها با هدف حفاظت از سیستم راداری سپر موشکی ناتو در پایگاه کوره جیک در خاک ترکیه مستقر می شود، چیست و آیا این موشک‌ها با همین هدف درخواست شده یا نه؟

وی با اشاره به اصرار دولت آنکارا و ناتو مبنی بر اینکه این موشک‌ها صرفا برای اهداف دفاعی است، از اردوغان پرسیده آیا با توجه به واکنش ایران و روسیه به این موشک‌ها دولت آنکارا در این باره به طور مستقیم به تهران و مسکو توضیح داده است یا نه؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول