اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

پایان عمر دنیا توجیه علمی و مذهبی ندارد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن با تبلیغات سوء ذهن جوانان ما را نشانه رفته است، گفت: مسئله پایان یافتن عمر دنیا هیچ‌گونه توجیه علمی و مذهبی ندارد و یک شایعه پوچ و بی‌معناست.

پایان عمر دنیا توجیه علمی و مذهبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام جعفر انواری در نخستین همایش تجلیل از حلقه‌های صالحین برتر علمی ویژه دانش‌آموزان بسیجی گیلان که به مناسبت هفته پژوهش در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) اظهار کرد: انسان باید به دنبال کسب علومی باشد که او را به ثمر رسانده و موجب موفقیت وی در زندگی شود.

وی با بیان اینکه آموختن دانش اعتقادات، احکام دینی و سنت فضایل اخلاقی در کنار یادگیری علوم دیگر ضرورت دارد، افزود: سعادت‌خواهی جزو فطرت تمام انسان‌هاست و تنها افراد لجباز و کم عقل هستند که با جهل و نادانی راه جهنم را انتخاب می‌کنند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) بر آموزش احکام به دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزانی که به سن بلوغ رسیده‌اند تاکید کرد و گفت: قرآن و احکام تنها نشان دهنده راه درست به انسان برای رسیدن به کمال هستند.

وی با بیان اینکه با استناد به قرآن راه تزکیه و تهذیب نفس انسان را به مقصد می‌رساند، افزود: انسان‌ها برای عمر کوتاه خود در دنیا برنامه‌ریزی می‌کنند اما برای زندگی جاوید اخروی هیچ توشه‌ای نمی‌اندوزند.

این استاد حوزه و دانشگاه برخی از وظایف حلقه‌های صالحین را برشمرد و اذعان کرد: سرسلسله حلقه‌های صالحین حضرت ابراهیم خلیل‌الرحمان بوده‌اند که با صبر و شکیبایی به مقام صالحین رسیده‌اند.

وی با تاکید بر الگوبرداری از مشی این پیامبر الهی به دانش‌آموزان توصیه کرد تا با صبوری و  بردباری و تحمل سختی‌ها و تسلیم بودن در برابر فرامین الهی در زمره صالحین قرار گیرند.

انواری داشتن خلوص نیت و پاکی قلب را لازمه رسیدن به کمال الهی دانست و گفت: انسان با دوبال علم و دانش و تقوا و اخلاق می‌تواند بر همه مشکلات فائق شود.

وی به مسئله رعایت حجاب و عفاف به‌ویژه در دانشگاه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: خطرات اعتقادی و فرهنگی در کمین دانش‌آموزان نشسته‌اند و حلقه‌های صالحین با ورود در این مبحث می‌توانند موثر باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه موضوع رسیدگی به خطرات اعتقادی در کشور بسیار جدی است، ادامه داد: حلقه‌های صالحین به موضوع جوانان و گرایش آنها به اعتیاد توجه داشته باشند و در برابر این تهدید مقابله کنند.

وی رابطه دختر و پسر را از دیگر مسایل قابل توجه در حلقه‌های صالحین دانست و خاطرنشان کرد: حلقه‌های صالحین قوانین حاکم بر روابط دختر و پسر را از دل سوره قصص استخراج کرده و تبیین کنند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) به مسئله شایعات اخیر مبنی بر پایان یافتن عمر کره زمین اشاره کرد و گفت: این مسئله هیچ گونه توجیه علمی و مذهبی نداشته و شایعه‌ای پوچ و بی‌معناست.

وی بر ضرورت ارتقای آگاهی و شناخت مشکلات جامعه و یافتن راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آنها از طرف حلقه‌های صالحین تاکید کرد و یادآور شد: دشمن در حال راه‌اندازی جنگ فرهنگی در کشور است زیرا دریافته با جنگ سخت و ایجاد سر و صدا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد از این رو با ترویج تبلیغات سوء مغز و ذهن جوانان ما را نشانه رفته است.

به گزارش فارس، در همایش مذکور سه گروه برتر علمی از مدارس شهرستان‌های رودسر، آستانه‌اشرفیه و لنگرود تجلیل شدند.

انتهای پیام/84002/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول