اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان:

240 ورزشکار سمنانی امسال مصدوم شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: 240 ورزشکار سمنانی امسال در میادین ورزشی مصدوم شدند.

240 ورزشکار سمنانی امسال مصدوم شدند

رمضان حیدریان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: 18 درصد مصدومان ورزشکار در استان سمنان برای ادامه درمان و جراحی به فدراسیون پزشکی ورزشی ایران معرفی شده‏اند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که 82 درصد ورزشکاران مصدوم در استان سمنان مداوا شده‏اند و این امر توفیق بزرگی برای مجموعه استان است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان اضافه کرد :در 9 ماهه سال 91 حدود 240  ورزشکار این استان در میادین مسابقه یا در حین تمرین دچار حادثه شدند.

حیدریان ادامه داد: نزدیک به 200 نفر در بیمارستان‏های استان سمنان توسط پزشکان متخصص درمان و 40 نفر نیز برای ادامه درمان و جراحی به فدراسیون پزشکی ورزشی ایران معرفی شدند.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه مسئولان ورزشی و مربیان  استان سمنان این است که حدود 76 درصد مصدومان در حین تمرین دچار مشکلاتی شده‏اند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان ادامه داد: تدابیر لازم از نظر بررسی و آماده‏سازی وضعیت اماکن ورزشی، نحوه تمرین، گرم و سرد کردن ورزشکار و نوع تغذیه و مایعات مصرفی باید در این راستا مد نظر قرار گیرد.

حیدریان ادامه داد: هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان ضمن تشکیل پرونده و پرداخت غرامت یا هزینه درمان ورزشکاران تلاش دارد تا در راستای درمان سریع‏تر و بازگشت سلامتی کامل و برگشت ورزشکاران به عرصه ورزش به صورت جدی اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به برخی ضایعات ورزشی در بخش زانو برای ورزشکاران اضافه کرد: گاهی ورزشکار در یک حرکت نامتعادل و ناگهانی یا برخورد با ورزشکار دیگر، دچار پیچ‏خوردگی حاد شدید زانوی می‏شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان افزود: متعاقب آسیب‏دیدگی زانو، فرد بلافاصله دچار تورم شدید همراه با درد شده و گاهی صدای تق مانندی زمان وقوع حادثه توسط ورزشکار شنیده می‏شود.

حیدریان ادامه داد: آسیب اغلب در حالت ثابت بودن زانو و ایجاد چرخش و الگوس خارجی یا باز شدن بیش از حد زانو اتفاق می‏افتد و ورزشکار برای خروج از زمین، قدرت ایستادن روی پاها را نداشته و احتیاج به کمک دارد .

وی گفت: در این وضع، احتمال پارگی رباط متقاطع قدامی (ACL) یا پارگی رباط کلاترال داخلی(MCL) یا پارگی لیگامان متقاطع خلفی را می‏توان داد .

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان افزود: برای جلوگیری از آسیب بیشتر باید بانداژ فشاری استفاده کرده و ورزشکار را از ادامه ورزش متوقف کرد.

حیدریان ادامه داد: همچنین باید از اعمال کامل وزن روی پا آسیب دیده خودداری کرده و ورزشکار به متخصص ارتوپدی معرفی شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: این آسیب، اغلب با آسیب‏های غضروف یا منیسک توأم بوده و تشخیص بالینی نیاز دارد و انجام رادیولوژی یا MRI اطلاعات کامل‏تری را در اختیار قرار می‏دهد که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/740032/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول