به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان اینکه کار اداره کل مدیریت بحران، هماهنگی دستگاههای اجرایی است اظهار داشت: بر اساس قانون تمامی دستگاههای اجرایی باید دارای بخش مدیریت بحران مربوط به خود بوده و هر دستگاه در حوزه کاری خود باید آمادگی لازم برای مواجهه با بحرانها را داشته باشد.
وی تصریح کرد: وظیفه استانداری و فرمانداریها، هماهنگی برای اجرای درست چارچوبها است.
معاون عمرانی استاندار گلستان اضافه کرد: در حوزه مدیریت بحران، خود دستگاهها باید برنامهریزی، سیاست و آمادگی لازم را برای اجرا در مواقع لزوم داشته باشند.
قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به ظرفیت خطرپذیری استان خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان، مدیران و متولیان اجرایی استان در بخش مدیریت بحرانهای مرتبط با حوزه کاری خود، باید بیشتر در راستای پیشگیری، آموزش و جلوگیری و وقوع از حوادث غیرمترقبه در استان باشد.
وی با اشاره به اینکه طراحی تحت وب بانک اطلاعات ماشینآلات استان به منظور استفاده از ظرفیتهای نهفته استان در این بخش، در دست اقدام و پیگیری است اذعان داشت: در حوزه بیمههای شهری عملکرد خوبی را داشتهایم و امیدواریم در مواقعی که به بهرهگیری از خدمات بیمهها نیاز است شهروندان ما بتوانند خدمات خوبی را نیز از این بیمهها دریافت کنند.
دادبود همچنین با تاکید بر آمادگی برای بحرانهای پیش رو فصل زمستان تصریح کرد: نیاز است که کارگروههای تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از قبیل کارگروههای سیل، زمین لغزش، حمل و نقل و ... فعالتر شود و با ابلاغ دستورالعملهای مورد نیاز در حوزه مدیت بحران از نگاه ما آنچه که در حوزه فرآیند اداری کار بوده تمام شده است لذا باید آمادگیهای کافی در بخش دستگاههای اجرایی استان هم وجود داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار گلستان با اظهار به اینکه در حوزه بازسازی پروژهها عملکرد خوبی داشتهایم خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 80 درصد از بودجه مربوط به این بخش محقق شده که دستگاههای ما باید تلاش کنند که این اعتبارات را به موقع جذب و استفاده کنند.
انتهای پیام/2307/ح/ف4004