اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

مسیرگشایی و احداث 140 کیلومتر خیابان جدید در تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از اجرای بیش از 140 کیلومتر مسیرگشایی و احداث خیابان جدید در چند سال اخیر در شهر تبریز خبر داد.

مسیرگشایی و احداث 140 کیلومتر خیابان جدید در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم بهره‌برداری از پروژه مسیرگشایی خیابان 24 متری شهریار (شنب‌غازان) تبریز اظهار کرد: پروژه‌های مسیرگشایی در راستای رفع گره‌های ترافیکی، تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی، کاهش بار ترافیکی، تبادل راحت و سریع خودروهای عبوری، احیای بافت‌های فرسوده و نوسازی بافت و سیمای شهری از سوی شهرداری تبریز در دستور کار قرار گرفته و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لازمه موفقیت طرح‌های مسیرگشایی را همکاری و مشارکت عموم شهروندان دانست و تأکید کرد: اجرای موفق پروژه‌های مسیرگشایی در مناطق شهری بدون کمک و مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست و طی این سال‌ها اهالی مناطق و محلات مختلف با تشکیل کمیته‌ها و هیئت‌های امنای محلی با هدف کمک به اجرای سریع و بدون مشکل طرح‌ها، زمینه‌ساز اجرای سریع طرح‌های مسیرگشایی شده‌اند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه 50 درصد از بودجه سالانه شهرداری تبریز در بخش مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای ده‌ها پروژه مسیرگشایی، انجام اصلاحات هندسی در معابر، رفع نقاط حادثه‌خیز در داخل شهر، توسعه پارکینگ‌های عمومی، اجرای طرح‌های آموزشی، طرح‌های آسفالت و لکه‌گیری، استقرار سامانه‌های هوشمند مدیریت ترافیک، نصب چراغ‌های هوشمند، نصب دوربین‌های کنترل و ثبت تخلفات و افزایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری تبریز در حوزه حمل و نقل و ترافیک به شمار می‌رود.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تلاش برای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری و افزایش سطح رفاه و خدمات‌رسانی به شهروندان اولویت اصلی شهرداری در حوزه مدیریت حمل و نقل است، افزود: با وجود تأخیر کمک‌ها و حمایت‌های دولتی در واگذاری سهم اتوبوس‌های شرکت واحد تبریز، شهرداری در راستای رسالت و وظیفه ذاتی خود اقدام به خرید و تزریق سری جدید اتوبوس‌های شرکت واحد کرده تا از این طریق بخش دیگری از مشکلات موجود در این حوزه برطرف شده و رفاه و آسایش عمومی شهروندان در سفرهای درون شهری تأمین شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی روزانه بیش از 3 میلیون و 500 هزار سفر درون شهری در شهر تبریز خاطرنشان کرد: با وجود آنکه با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها شاهد افزایش تعداد مسافران بودیم، اما با این وجود شهرداری تبریز با برنامه‌ریزی مناسب توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

شهردار تبریز با تأکید بر لزوم تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری تبریز افزود: به منظور نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل درون‌شهری تبریز و نیز تأمین حداکثری اتوبوس مورد نیاز شهروندان در خطوط مختلف اتوبوس‌رانی، شهرداری برنامه‌ریزی جدی برای خرید و تزریق 100 دستگاه اتوبوس جدید و نو در این ناوگان طی سال جاری انجام داده و تلاش خواهد کرد با تحقق این هدف، بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در این حوزه را کاهش دهد.

انتهای پیام/60002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول