اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نولاند: مواضع روسیه در قبال سوریه تغییر نکرده است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تشریح مذاکرات اخیر سه جانبه بین روسیه، آمریکا و سازمان ملل در مورد سوریه اعلام کرد که تغییری در مواضع مقامات مسکو در خصوص حل و فصل مناقشه در سوریه دیده نمی‌شود.

نولاند: مواضع روسیه در قبال سوریه تغییر نکرده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات واشنگتن تغییری در موضع گیری روسیه در خصوص مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه سوریه نمی‌بینند.

این دیپلمات آمریکایی در تشریح نتیجه مذاکرات اخیر سه جانبه آمریکا، روسیه و "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه گفت: نمی‌توانم بگویم که در جریان مذاکرات هفته پیش ما تغییر خاص و یا حرکت قابل توجهی از طرف روسیه در خصوص مسائل مربوط به سوریه دیده‌ایم. مواضع مقامات مسکو در قبال این موضوع تغییری نکرده است.

نولاند در عین حال یادآور شد: ما به تلاش خود برای روشن کردن این مسئله ادامه خواهیم داد که اگر آقای ابراهیمی فکر می‌کند دستیابی به توافق بین آمریکا، روسیه و سازمان ملل می‌تواند به حل اوضاع در سوریه کمک کند، ما حاضر هستیم تا یک دور دیگر مذاکرات سه جانبه را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که فعلا طرحی برای انجام دور دیگری از مذاکرات در نظر گرفته نشده و این مسئله باید به ابتکار عمل ابراهیمی صورت بگیرد.

اواخر هفته گذشته در ژنو ملاقاتی بین اخضر ابراهیمی با "میخائیل بوگدانوف" و "ویلیام برنز" معاونین وزیر امور خارجه روسیه و آمریکا پیرامون اوضاع سوریه صورت گرفت که در جریان آن طرفین نتوانستند به راه حل مورد توافقی برای حل بحران سوریه دست یابند، و تنها در این خصوص با یکدیگر موافقت کردند که لازم است تا خشونت‌ها در این کشور باید هرچه سریعتر متوقف شود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول