اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا: از روسیه انتظار داریم مخالفان سوری را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی از روسیه خواست تا «با قبول واقعیت» به تشکیل دولت موقت در سوریه کمک کند که مقامات مسکو از تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن مخالفان سوری بشدت انتقاد کرده‌اند.

آمریکا: از روسیه انتظار داریم مخالفان سوری را به رسمیت بشناسد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  از روسیه خواست تا به جامعه بین الملل در شکل گیری ساختار دولت موقت در سوریه کمک کند.

نولاند گفت: ما مایل هستیم که روسیه کمک کند تا کسانی که می‌توانند در تشکیل دولت موقت در سوریه مشارکت داشته باشند، شناسایی شوند. ما مسلما مذاکراتی با مخالفان در سوریه خواهیم داشت و می‌دانیم که روسیه هم کانال‌های ارتباطی خاص خود را دارد و ما بسیار مایل هستیم که روسیه در این جهت همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ما همچنین از روسیه توقع داریم که مخالفان در سوریه را بشناسد، با رهبران آنها صحبت کند تا بتواند بهتر اوضاع در این کشور را درک کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ابراز خرسندی کرد که روسیه «واقعیت را پذیرفته» و به این مسئله اعتراف کرده است که دولت "بشار اسد" در سوریه ممکن است سقوط کند.

وی گفت: ما این اقدام مقامات مسکو را تحسین می کنیم که بالاخره به واقعیت بازگشته و پذیرفته اند که روزهای رژیم اسد در حال به پایان رسیدن است. حال سئوال اینجاست که آیا دولت روسیه به جامعه بین الملل خواهد پیوست و با مخالفان سوری برای واگذاری قدرت در این کشور بر اساس توافقات نشست ژنو همکاری خواهد کرد؟

این در حالی است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن ائتلاف ملی مخالفان بعنوان نماینده قانونی ملت سوریه اعلام کرد که این اقدام آمریکا مغایر با توافقات ژنو است و گویای آن است که مقامات واشنگتن روی پیروزی مسلحانه این ائتلاف تکیه کرده‌اند.

در تاریخ 12 دسامبر شرکت کنندگان در نشست دیگری که به اصطلاح «دوستان سوریه» خوانده می‌شود رسما ائتلاف ملی مخالفان سوریه و نیروهای انقلابی تحت فرماندهی آن را بعنوان نمایندگان قانونی ملت سوریه به رسمیت شناختند.

"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه این مسئله را گویای آن دانست که اکنون دیگر حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه دیگر غیرممکن بوده و مخالفان در این کشور قصد ندارند از راه اقدام نظامی در پیش گرفته دست بردارند و اکنون تنها باید شاهد یک جنگ داخلی تمام عیار در سوریه بود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول