اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

"سایه روشن" ‌های سریال پایتخت 2 در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مازندران در حالی اعلام کرده که قطعا برای ساخت سریال پایتخت 2 همکاری می‌کند که مسئول روابط عمومی استانداری مازندران بر عقیده قبلی خود مبنی بر عدم همکاری با سازندگان این سریال پافشاری می‌کند.

"سایه روشن" ‌های سریال پایتخت 2 در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ار شهرستان ساری، عوامل ساخت سریال پایتخت دو با مدیرکل صدا و سیمای مازندران نشست برگزار کردند.

بهرام حمیدی درباره این نشست به خبرنگار فارس در شهرستان ساری، گفت: این نشست چند روز قبل برگزار شد و سیروس مقدم و الهام غفوری در این نشست حضور داشتند.

وی ادامه داد: قرار بود ابتدا فیلم‌نامه را بخوانیم و فیلم‌نامه را برای ما ارسال کردند.

حمیدی با اشاره به اینکه طرح را نگاه کردم، بسیار متفاوت از سریال پایتخت یک است، تصریح کرد: گفته بودیم که باورها و ارزش‌های مردم مازندران باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قصه ارزشی است، یادآور شد: گفتیم دیالوگ‌ها را باید ببینیم و به گونه‌ای نباشد که مانند سال گذشته باعث ناراحت شدن مردم شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان اینکه ما سازمان هستیم و برای همکاری در این مجموعه شرط نمی‌گذاریم، افزود: قطعا برای ساخت سریال پایتخت 2 همکاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به عوامل تهیه این سریال گوشزد کردیم که در مازندران لهجه‌ها در هر شهرستان متفاوت است، ادامه داد: بر نحوه استفاده از لهجه‌ها در این سریال نظارت می‌کنیم.

حمیدی با بیان اینکه عوامل تهیه فیلم در حال انتخاب لوکیشن در مازندران هستند و از دی ماه شروع به کار می‌کنند، گفت: بخشی از کار در مازندران، تهران و بخشی در قشم است.

وی با اشاره به اینکه داستان مربوط به خانواده مازندرانی است که در زمینه گچ کاری و گلدسته‌سازی فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: مسجدی در قشم در دست ساخت است و این خانواده در این داستان به قشم می‌روند.

حمیدی با بیان اینکه آذری‌ها، گیلانی‌ها، اصفهانی‌ها و ... در سریال‌ها معرفی شده‌اند و چه اشکالی دارد که مردم مازندران هم معرفی شوند، گفت: ما لهجه داریم و اشکالی ندارد که یک کار با لهجه ساخته شود، اما نباید توهین صورت گیرد.

اظهارات گذشته و حال

به گزارش فارس، در پی درخواست از روابط عمومی استانداری مازندران برای همکاری با عوامل تهیه سریال پایتخت 2، مدیر روابط عمومی این استانداری از عدم همکاری با سازندگان این سریال خبر داد.

کمال رستمعلی مدیر روابط عمومی استانداری مازندران طی نامه‌ای تاکید کرد که با سازندگان این سریال همکاری نخواهد داشت.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران در این نامه خطاب به روابط عمومی وزارت کشور آورده بود: مازندران نخستین پایگاه شیعیان و پرچم برافراشته اولین حکومت علوی، مهد کهن‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر فرهنگ باشکوه اسلامی ایرانی، زادگاه برجسته‌ترین علما، مفسران قرآن مجید، اندیشمندان، هنرمندان و زادبوم سرداران و شهیدان سرافراز و پایگاه سترگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) است.

رستمعلی در این نامه تاکید کرد: با توجه به سوابق سریال پایتخت یک در کوچک‌شماری فرهنگ اصیل و تاثیرگذار مازندرانی، از همکاری با عوامل سریال مذکور معذوریم.

موضع استانداری در این زمینه همان است که قبلا اعلام شد

کمال رستمعلی مسئول اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران که پیش از این در نامه‌ای عدم همکاری استانداری مازندران با عوامل سریال پایتخت 2 را اعلام کرده بود امروز به خبرنگار فارس خاطر نشان کرد: موضع استانداری در این زمینه همان است که قبلا به صورت رسمی اعلام شده است.

انتهای پیام/86007/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول