اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور:

دولت نهم و دهم در خصوصی‎سازی انقلابی عمل کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور در گرگان گفت: دولت نهم و دهم در خصوصی‎سازی و کوچک‎سازی انقلابی عمل کرده است.

دولت نهم و دهم در خصوصی‎سازی انقلابی عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر میمنت‎آبادی عصر امروز در جمع مدیران تعاونی‎ها استان اظهار داشت: متاسفانه اقتصاد کشور همچنان دولتی است و سهم بیشتر تولید ناخالص داخلی متعلق به فعالیت‎های دولتی است.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون با بانک‎ها چند تفاوت دارد، تصریح کرد: این صندوق به هیچ وجه عملیات بانکی به آن مفهوم گسترده را انجام نمی‎دهد و اقداماتش کاملاً تخصصی و در راستای ارزیابی طرح است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور گفت: این صندوق نمایندگی‎های خود را در سطح استان‎ها به طور مداوم تقویت می‎کند تا با ارائه و تکمیل طرح‎های مناسب و قابل توجیه بنیان خوبی پایه‎گذاری شود و هیچ طرحی برگشت نخورد ولی بانک‎ها این فاکتور را ندارند.

میمنت‎آبادی افزود: شرکت‎های اعتبارسنجی مختلفی را انتخاب کردیم و در برخی استان‎ها مانند آذربایجان‎شرقی و مازندران و . . .  علاوه بر اتاق تعاون بخش‎های خصوصی دیگری نیز مانند شرکت‎های اعتبارسنجی امر ارزیابی را انجام می‎دهند و علاوه بر آن ما در سطح ستاد نیز یک تیم کارشناسی قوی داریم که طرح‎ها را بررسی می‎کند که خیلی از بانک‎ها فاقد آن هستند.

وی همچنین با اشاره به دیگر تفاوت‎های این صندوق با بانک‎ها بیان داشت: ارتباطی که ما با بخش تعاون داریم بانک‎ها ندارند. اتاق تعاون مال خود تعاونی‎ها است و ارتباط و انسجام بیشتری بین آنها وجود دارد و این احتمال خطا را کاهش می‎دهد.

متاسفانه اقتصاد کشور ما همچنان دولتی است

میمنت‎آبادی ادامه داد: متاسفانه اقتصاد کشور ما همچنان دولتی است و سهم بیشتر تولید ناخالص داخلی متعلق به فعالیت‎های دولتی است.

وی افزود: اگر به آمار و نوشته اعتماد بکنیم در حال حاضر فقط 30 درصد اقتصاد کشور غیردولتی است که در این میان 10 درصد در اختیار تعاونی‎ها است و 20 درصد دیگر هم در بخش خصوصی است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور گفت: این نشان می‎دهد که بدنه اصلی هنوز دولتی است اما در دولت نهم و دهم کارهای بسیار خوبی در زمینه خصوصی‎سازی صورت گرفته که از آن دست می‎توان به کاهش تصدی‎گری، کاهش وزارتخانه‎ها، عدم افزایش نیروی انسانی در دستگاه‎های دولتی  و استخدام جدید، شرکت‎های تعاونی سهام عدالت و واگذاری آنها، واگذاری شرکت‎های دولتی به غیردولتی اشاره کرد که اقدامات انقلابی و خوبی بوده است.

ظرفیت‎های بسیاری برای توسعه خصوصی‎سازی وجود دارد

وی اذعان داشت: اما هنوز در ابتدای راه هستیم و ظرفیت‎های بسیاری برای توسعه خصوصی‎سازی و تعاونی‎سازی وجود دارد.

میمنت‎آبادی اضافه کرد: در همین اتاق تعاون که کاملاً غیردولتی است الآن حدود 22 نفر مشغول به کار هستند اما اگر یک نفر از بخش دولتی بیاید کمکی می‎شود به این افراد که ممکن است به علت نبود تجربه توانایی کافی در اداره اتاق را نداشته باشد اما این یک نفر به عنوان مدیر و هدایتگر این مجموعه وارد می‎شود و ایجاد کارآفرینی می‎کند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون کشور خاطرنشان کرد: مدیریت این اتاق و این حجم فعالیت‎ها و عملکرد مالی به این سادگی نیست و باید فردی کارکشته و با تجربه زمام امور را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: البته من معتقد هستم خود این هم گام بلندی به سمت کارآفرینی است که اگر کارکنان دولت مرخصی بگیرند و یا بازنشستگی زودهنگام بگیرند و وارد بخش کارآفرینی و تولید شوند به نفع جوانان و افراد جویای کار است و ما باید از توانمندی این بخش استفاده کنیم و این به نفع همه است تازه اگر ما نیروهای شرکتی که داریم اگر تعدیل شوند و بیایند در بخش غیردولتی فعالیت کنند خیلی خوب است.

20 میلیارد تومان سهمیه اعتبار گلستان در سال 1391

میمنت‌آبادی در پایان اذعان داشت: باز هم تاکید می‎کنم که کمبود اعتبار نداریم، سهمیه استان گلستان در سال 1391، 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده ولی چنانچه استان آمادگی بیشتر از این را داشته باشد ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما با بانک‎های توسعه تعاون، کشاورزی، ملت، تجارت، توسعه صادرات، مهر امام رضا (ع)، اقتصاد نوین تفاهمنامه ویژه داریم.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول