اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

چراغ سبز اسرائیل به سربازان برای تیراندازی به فلسطینی‌ها

سازمان آزادی‌بخش فلسطین: اسرائیل درصدد تسریع شهرک سازی است

خبرگزاری فارس: سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی درصدد استفاده از راهکار جدید به منظور تسریع در شهرک سازی بوده و تلاش دارند پروژه های به تعلیق افتاده را هرچه زودتر به اجرا در آورند.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین: اسرائیل درصدد تسریع شهرک سازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قدس، بنابرگزارش هفتگی دفتر ملی «دفاع از خاک و مقامت» سازمان آزادیبخش فلسطین، اشغالگران اسرائیلی درصدد هستند با توسل به راهکاری جدید، شهرک سازی را در فلسطین اشغالی سرعت بخشیده و پروژه های شهرک سازی را هرچه زودتر به اجرا در آورند.

دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت در برابر شهرک سازی، وابسته به کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در گزارش هفتگی خود درخصوص توسعه پروژه های شهرک سازی اسرائیلی اعلام کرد که کابینه اسرائیل راهکار ویژه و جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن، پروژه های به تعویق افتاده شهرک سازی در قدس شرقی تسریع شده و به اجرا گذاشته می شود.

بنابرگزارش دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت، اسرائیل براین اساس کمیته ای سه نفره تحت عنوان " کمیته تکمیل پروژه ها" تشکیل دهد تا پیش از انتخابات بتواند پروژه های شهرک سازی بیشتری را در قدس شرقی تصویب کرده و به اجرا در آورد.

در این گزارش آمده است: پروژه هایی که قرار است در این کمیته ارائه شود عبارتند از پروژه ساخت یک هزار و 600 واحد مسکونی در شهرک رامات شلومو، این پروژه در سفر قبلی جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی نیز عرضه شد اما تاکنون به تعویق افتاده بود.

پروژه دیگر که در سال 2010 طراحی شده بود عبارت است از ساخت 549 واحد مسکونی در شهرک اسرائیلی جفعات همتوس.

یکی دیگر از پروژه های شهرک سازی جدید که قرار است درکمیته سه نفره بررسی شود، پروژه ساخت یک هتل با یک هزار و 100 اتاق است که در شهرک جفعات همتوس ساخته خواهد شد.

بر اساس گزارش دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت، ساخت 57 واحد مسکونی در شهرک غیلو از دیگر پروژه های جدید اسرائیل است که قرار است در قالب تسریع در شهرک سازی به اجرا در آید.

خبرنگار فارس در ادامه این گزارش افزود: این درحالی است که اسرائیل به اقدامات خشونت آمیز خود علیه فلسطینی ها شدت بخشیده است به ویژه اینکه محور سیاست بنیامین نتانیاهو و حزب راستگرای افراطی اسرائیل برآزادی تیراندازی به سمت شهروندان بی دفاع فلسطینی متمرکز شده است.

در همین راستا برخی از وزیران اسرائیلی نیز اخیرا در مورد برداشته شدن محدودیت تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی و توسل به نهایت خشونت در برخورد با آنان، سخنانی داشته که به مثابه چراغ سبز به ارتش اسرائیل و شهرک نشینان اسرائیلی برای اقدامات جنایت آمیز علیه فلسطینی های بی دفاع است.

در این راستا یک سرباز اسرائیلی، چندی پیش در اقدامی جنایت آمیز یک شهروند 17 ساله فلسطینی به نام «محمد زیاد عوض السلایمه» را در یک ایست بازرسی در شهر الخلیل و به فاصله اندکی هدف تیراندازی قرار داده و 6گلوله به او شلیک کرد به طوری که وی بلافاصله به شهات رسید.

این گزارش می‌افزاید: از سوی دیگر، شهرک نشینان اسرائیلی نیز در قالب گروههایی موسوم به "پرداخت بها" وارد میدان شده و بدون در نظر گرفتن حرمت ادیان و عبادتگاهها، بر دیوارهای این اماکن شعارهایی با مضمون فحاشی و توهین آمیز می‌نویسند.

آنان همچنین خودروهای شهروندان فلسطینی را هدف قرار می دهند که نمونه آن به آتش کشیدن یک دستگاه خودرو در منطقه شقبا در نزدیکی رام الله بود. شهرک نشینان پس از این اقدام در محلی نزدیک به خودروی سوخته شده، شعارهایی مانند "پرداخت بها" و عید مبارک را نوشته و از این محل گریختند.

از سوی دیگر مسئولان اسرایئلی حملات گسترده ای را علیه موسسات ونهادهای عمومی و خصوصی فلسطین آغاز کرده اند تا جایی که ارتش اسرائیل چندی پیش  مقر اتحادیه کمیته زنان فلسطین در اردوگاه قدوره را مورد حمله قرار دادند.

حمله به موسسه حمایت از فلسطینی ها به نام الضمیر نمونه دیگری از این حملات است که در جریان آن سربازان اسرائیلی وسایل موجود در این محل را نابود و برخی از آـن از جمله چند دستگاه کامپیوتر و نیز پرونده های مهم موجود در این محل را مصادره کردند.

این حملات همگی در چارچوب حملات برنامه ریزی شده و مداوم اسرائیل به موسسات مختلف فلسطینی جا دارد.

اخطار اسرائیل به ساکنان کرانه باختری درباره حمله به منازل مسکونی

نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین شنبه هفته گذشته چند باب منزل مسکونی در کرانه باختری را مورد حمله قرار داده و با ایجاد چند ایست بازرسی به ساکنان آن اخطار دادند که در صدد نابودی منازل مزبور هستند.

خبرنگار فارس به نقل از منابع امنیتی فلسطینی در کرانه باختری در این خصوص گفت: ارتش اسرائیل چندی پیش دو باب منزل مسکونی در شمال شهر «طولکرم » را هدف حمله قرار داده و وسایل موجود در آن را از بین برده و دو شهروند فلسطینی به نامهای مسعود مصطفى أبو زنط (٢٠ ساله) و محمود أبو دیة ( ٢٠ساله)  را نیز دستگیر کردند.

یک منبع امنیتی فلسطینی نیز به خبرنگار فارس گفت: ارتش اسرائیل به "محمود إبراهیم شحادة مخامرة" از اهالی منطقه البویرة در شهرک یطا واقع درجنوب «الخلیل» اخطار داده که منزل وی را ویران خواهند کرد.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین در ورودی روستاهای مریحة و دیر أبو ضعیف، ایست بازرسی ایجاد کرده و محله «السویطات» در جنوب جنین را هدف حمله قرار داده و یک ایست بازرسی نیز در نزدیکی روستای «حداد» ایجاد کرده اند.

سربازان اسرائیلی همچنین با ایجاد ایست بازرسی در ورودی روستای حداد، خودروها را متوقف وسرنشینان آن را پیاده کرده و آنان و مدارکشان را مورد بازرسی قرار می دهند.

برپایی ایست های بازرسی از سوی اسرائیلی ها و توقف خودروها و عابران به منظور بازرسی از آنان منجر به کندی رفت و آمد در این اماکن شده و گاهی صف طولانی از خودروها را به وجود می آورد.

این اقدامات اشغالگران که در برخی از روستاهای دیگر فلسطینی نیز مشاهده شده است در چارچوب رفتای تند و توهین آمیز صورت می گیرد که درجریان آن سربازان فلسطینی رفتاری خشونت آمیز داشته و فلسطینی ها را مورد تحقیر قرار می دهند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول