اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان:

730 تعاونی در خوزستان ایجاد می‌شود/ احداث 40 تعاونی در هفته گذشته

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد 730 تعاونی در استان خبر داد و گفت: از هفته گذشته تاکنون 40 تعاونی جدید در خوزستان ایجاد شده است.

730 تعاونی در خوزستان ایجاد می‌شود/ احداث 40 تعاونی در هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی ظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی خوزستان اظهار داشت: باید به سمت تشکیل شرکت‌های سهامی به خصوص در شهرستان‌هایی که دارای شبکه‌های مدرن آبیاری زهکشی هستند، حرکت کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، باید 30 درصد کل اقتصاد در قالب تعاونی‌ها شکل گیرد، افزود: 22 شرکت سهامی زراعی در شهرستان‌های دزفول و شوشتر در همین راستا ایجاد شد.

موسوی ادامه داد: تاکنون 52 هزار و 738 نفر در سامانه اشتغال استان ثبت نام کرده‌اند که بیشترین ثبت نام‌ها در شهرستان‌های اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر و شادگان به دلیل وجود استعدادهای خاص منطقه بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: بیش از 45 هزار نفر از این تعداد، معادل 46 درصد آنان راستی آزمایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 14 هزار و 134 نفر متقاضی مشاغل خانگی وجود دارد گفت: از هفته گذشته تاکنون با ایجاد 40 تعاونی جدید، تعداد کل تعاونی‌های خوزستان به 730 تعاونی افزایش یافت.

*پرداخت 224 میلیارد تومان تسهیلات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه میزان تسهیلات پرداختی را 224 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مربوط به دزفول، شوش، بهبهان، اندیمشک و اهواز است.

کیخسرو چنگلوایی ادامه داد: 6 هزار و 869 طرح به ارزش بیش از 562 میلیارد تومان در قالب طرح توسعه کشاورزی مصوب شده که از این تعداد تاکنون 6 هزار و 132 طرح به ارزش 471 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: در نهایت، تعداد 4 هزار و 983 طرح به صورت نهایی برای دریافت تسهیلات در بانک مصوب شده‌اند که بیشترین تعداد طرح‌‌های مصوب مربوط به شهرهای بهبهان، اهواز، ایذه، باغملک، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان‌کرد: تعداد طرح‌های عقد قرارداد شده و پرداختی، 767 طرح بود که اکنون به 3 هزار و 506 طرح رسیده است.

انتهای پیام/72007/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول