اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

همسر آزاری علت بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: همسرآزاری و طلاق علت عمده بیشترین تماس‌‌ها با اورژانس اجتماعی 123 در این استان است.

همسر آزاری علت بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی است

جواد نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کودکان خیابانی، همسرآزاری، معتادان، بیماران مزمن، سالمندان و در مجموع جامعه‌ای که در معرض آسیب‌های اجتماعی بوده و یا آسیب‌دیده‌ هستند، مشمول خدمات اورژانس اجتماعی 123 می‌شوند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همچون زنجیره‌ای به یکدیگر متصل هستند، گفت: وجود معتاد و یا بیمار روانی در خانواده‌‌ها، بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری و... را ممکن می‌کند.

نجفی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 411 تماس با سامانه 123 اورژانس اجتماعی گرفته شده است، گفت: اطلاع رسانی‌های انجام شده در میان مردم موجب افزایش میزان مراجعه مردم به واحد اورژانس اجتماعی و همچنین تماس آنان با خط 123 شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی متشکل از دو واحد مداخله در بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی و همچنین واحد مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق است.

وی در ادامه علت بیشتر تماس‌ها را همسرآزاری و طلاق ذکر کرد و افزود: دو نفر از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و بعدازظهر کار مشاوره و ارجاع مناسب تماس‎ها را برعهده دارند.

نجفی خاطرنشان کرد: برهمین اساس در صورت نیاز به اعزام تیم برای بررسی موارد اضطراری با هماهنگی نیروی انتظامی یک نفر مددکار و یک نفر روانشناس از طریق اورژانس سیار به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: بطور کلی آسیب‌های اجتماعی بسیار پیچیده هستند و کارشناسان این مرکز به طور مداوم با سامانه 123 پاسخگوی مردم هستند.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول