اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ناتو مدعی استفاده از موشک‌های اسکاد در سوریه شد

خبرگزاری فارس: فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو اخیرا مطلبی را منتشر کرده و در آن مدعی شده است دولت سوریه چندین موشک اسکاد به سمت مقر مخالفان مسلح شلیک کرده، که تعدادی از آن‌ها در نزدیکی مرز ترکیه فرود آمده است.

ناتو مدعی استفاده از موشک‌های اسکاد در سوریه شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دریادار «جیمز استاوریدیس» فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو روز گذشته با انتشار مطلبی در یک وبلاگ مدعی شد دولت سوریه علیه مخالفان خود از موشک‌های اسکاد استفاده کرده است. بنا بر ادعای اتاوریدیس تعدادی از این موشک‌ها در فاصله بسیار نزدیک به مرز ترکیه فرود آمده است.

این فرمانده ارشد نیروهای ناتو اولین مقام رسمیی است که چنین ادعایی را مطرح کرده است. وی در این مطلب سعی داشته استقرار سامانه‌های موشکی «پاتریوت» در مرز سوریه و ترکیه را توجیه کند.

اتاوریدیس وضعیت سوریه را «به هم ریخته و خطرناک توصیف کرده است. مقامات ناتو روز چهارشنبه نیز از احتمال استفاده از موشک‌های اسکاد در سوریه خبر داده بودند. مقامات آمریکایی هم چنین اقدامی را تشدید درگیری‌های 20 ماهه سوریه توصیف کرده‌اند.

دولت سوریه روز پنج‌شنبه به این خبر واکنش نشان داده و استفاده از موشک‌های اسکاد علیه «گروه‌های تروریستی» را رد کرده بود.

به نظر می‌رسد مقامات ناتو و از جمله استارویدیس که به دلیل استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز سوریه تحت فشار قرار دارند، این سناریو را با سناریوی قبلی خود مبنی بر احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مخالفان دولت سوریه تلفیق کرده‌اند تا اندکی از حجم انتقادات بکاهند. در همین راستا، استارویدیس در متنی که در این مورد منتشر کرده، از احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی و سوار کردن این تسلیحات بر موشک‌های اسکاد ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول